دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 خرداد 1403 - 09:51

استادان بسیجی در تعلیم و تربیت اجتماعی دانشجویان نقش آفرین باشند

استادان بسیجی در تعلیم و تربیت اجتماعی دانشجویان نقش آفرین باشند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب گفت: استادان بسیجی باید با روشنگری و ترکیب علم و ایمان در زمینه تعلیم و تربیت اجتماعی دانشجویان نقش آفرینی کنند.
کد خبر : 918071

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، جعفر شریعتی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب در نشست هم اندیشی استاد تراز انقلاب اسلامی که به مناسبت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و با حضور مسئولان شهرستان داراب و استادان حوزه و دانشگاه در این واحد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: شهید چمران هم در حوزه‌های علم و دانش و هم در حوزه اخلاق و دین مداری جزء برترین‌هاست و نمونه بارز استاد تراز انقلاب اسلامی و الگویی تمام عیار برای استادان، دانشجویان و مسئولان به‌شمار می‌آید.

وی با اشاره به حضور حماسی و باشکوه مردم در تشییع سید الشهدای خدمت شهید رئیسی و همراهانشان افزود: مردم با لبیک به دعوت مقام معظم رهبری به مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب اصلح حماسه خود را تکمیل خواهند کرد.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب عنوان کرد: در این روز‌ها که دشمنان اسلام و انقلاب از راه‌های مختلف برای آسیب‌زدن به کشور استفاده می‌کنند، به‌شدت نیاز است که استادان دانشگاه‎ها شهید دکتر چمران را به‌عنوان استاد تراز انقلاب اسلامی الگوی عملی خود قرار داده و به مانند این شهید دانشمند و بزرگوار برای اعتلا و سربلندی انقلاب اسلامی و کشور تلاش کنند.

شریعتی اضافه کرد: استادان بسیجی باید با روشنگری و ترکیب علم و ایمان راهنما و روشنی‌بخش مسیر حرکت قشر نخبه دانشجویی باشند و در زمینه تعلیم و تربیت اجتماعی دانشجویان نقش آفرینی کنند.

وظیفه استادان بسیجی، تربیت دانشجویان در تراز انقلاب اسلامی است

استاد و پژوهشگر حوزه و دانشگاه نیز با اشاره به زندگی سراسر تلاش شهید چمران اسوه عشق و فداکاری، گفت: وظیفه استادان بسیجی، تربیت دانشجویان تراز انقلاب اسلامی است و باید استادان بسیجی با روشنگری، راهنما و روشنی‌بخش مسیر حرکتی قشر نخبه دانشجویی نیز باشند.

حجت الاسلام وحید علیمرادپور ادامه داد: شهید چمران همه عمر بابرکت خود را صرف جهاد در راه خدا و تلاش علمی و عملی کرد و به‌معنای واقعی کلمه مصداق آیه ۲۰ سوره مبارکه توبه بود. این شهید بزرگوار ایمان، هجرت و جهاد در راه خدا را به‌عنوان مسیر و الگوی حرکتی خود در طول زندگی قرار داد.

جوانان و دانشجویان شهید چمران را الگو قرار دهند

حجت‌الاسلام عبدالرزاق دسترنج امام جمعه جنت‌شهر نیز با اشاره به ابعاد مختلف زندگی شهید چمران، بیان کرد: این شهید نه‌ تنها الگوی کاملی برای استادان دانشگاه است؛ بلکه جوانان و دانشجویان نیز می‌توانند این شهید بزرگوار را برای خود به‌عنوان الگو قرار دهند و تلاش کنند تا مانند شهید چمران نامی ماندگار از خود به جای بگذارند.

به گزارش آنا، در این مراسم از کمال غلامی‌پور فرد و نسرین علوی‌نیا به‌دلیل همکاری و فعالیت مؤثر با کانون بسیج اساتید شهرستان داراب تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته