دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 خرداد 1403 - 08:45
بررسی روند تیم‌های لیگ برتر در فصل بیست و سوم

پیکان؛ وداع تلخ با لیگ برتر حاصل ۸ هفته ناکامی/ عنایتی مثل خطیبی ناکام ماند

پیکان؛ وداع تلخ با لیگ برتر حاصل ۸ هفته ناکامی  عنایتی مثل خطیبی ناکام ماند
پیکان در حالی از لیگ برتر حذف شد که در ۸ هفته پایانی ناکام بود.
کد خبر : 918024

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیکان در فصلی به لیگ دسته یک سقوط کرد که تا چند هفته مانده به پایان مسابقات مدعی سقوط نبود، اما با کسب نتایجی دور از انتظار نتوانست در لیگ برتر ماندگار شود.  

خودروسازان با سرمربیگری رسول خطیبی لیگ برتر را آغاز کردند و پس از کسب سه تساوی متوالی، سه شکست پذیرفتند تا وضعیت نابسامانی پیدا کنند. پیروزی در هفته هفتم در خانه استقلال خوزستان نخستین پیروزی این تیم شد، اما در سه بازی بعدی هم دو امتیاز گرفتند تا در پایان هفته دهم تنها ۸ امتیاز داشته باشند و خطیبی با نظر هیئت مدیره باشگاه از سرمربیگری پیکان کنار رفت. رضا عنایتی جانشین خطیبی شد و در ۵ بازی پایانی نیم فصل اول ۳ امتیاز گرفت تا این با ۱۱ امتیاز در رده سیزدهم دور رفت جدول رده‌بندی قرار بگیرد.

پیکان در آغاز دور برگشت بیست و سومین دوره لیگ برتر هم سه تساوی متوالی کسب کرد اما پس از آن برابر سپاهان و ملوان برنده شد تا شرایط بهتری پیدا کند. شکست برابر پرسپولیس بار دیگر نقطه توقف خودروسازان بود، اما آنها در بازی بعدی بار دیگر برابر استقلال خوزستان  به پیروزی رسیدند تا جایگاه خوبی پیدا کنند و از منطقه سقوط فاصله بگیرند.  

در حالی که به نظر می‌رسید پیکان مشکلی برای بقا نخواهد داشت، اما در ۸ بازی انتهایی فصل، این تیم ۴ شکست و ۴ تساوی به دست آورد تا در مجموع ۲۷ امتیازی شود و در رده پانزدهم جای بگیرد. یک امتیاز بیشتر می‌توانست خودروسازان ر به دلیل برتری در دور رفت و برگشت برابر استقلال خوزستان، در لیگ برتر حفظ کند، اما این تیم در آخرین گام هم به استقلال نایب قهرمان که در کورس قهرمانی بود باخت تا رضا عنایتی عملکرد ضعیفی داشته باشد و سرمربی تیم سقوط کننده نام بگیرد.

پیکان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی برابر مس رفسنجان در ضربات پنالتی مغلوب شد تا وداعی زودهنگام با این رقابت‌ها داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته