دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1403 - 13:40

واکنش اسبقیان به نداشتن 5 سال سابقه اجرایی مدیریت رئیس جدید فدراسیون انجمن های ورزشی

واکنش اسبقیان به نداشتن 5 سال سابقه اجرایی مدیریت رئیس جدید فدراسیون انجمن های ورزشی
معاون توسعه قهرمانی و فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: جلسات متعددی را در مورد سابقه مدیریتی رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی با معاونت حقوقی برگزار کردیم و مکاتباتی که با فدراسیون جهانی داشتیم.
کد خبر : 917957

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد شروین اسبقیان، معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه مجمع انتخاباتی فدراسیون انجمن‌های ورزشی اظهار کرد: دو نفر از کاندیدا‌های محترم، سوالاتی در مورد مدرک تحصیلی یکی از کاندیدا‌ها داشتند و من هم، چون پیامک‌هایی در این مورد دریافت کرده بودم، وظیفه داشتم بررسی کنم.

معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: من به عنوان مسئول مجمع برای برطرف کردن شک و شبهه‌ها وظیفه داشتم که روشن‌گری کنم. از دانشگاه مربوطه استعلام کردیم و اصالت مدرک تحصیلی کاندیدای مذکور تایید شد.

اسبقیان گفت: برخی معتقد بودند که او باید مدارکش را قبلا تحویل می‌داد. جواب من این بود که در هنگام ثبت نام توسط دبیر مجمع، مدرک تحصیلی باید تحویل داده می‌شد، اما بررسی‌های ما نشان داد که باید مدرک تحصیلی اصلی را رویت کنیم.

او افزود: همین موضوع باعث شد تا مدارک و صلاحیت برخی کاندیدا‌ها دوباره بررسی شود تا صلاحیت مدیریتی آنها مورد تایید قرار بگیرد. کاندیدای ریاست فدراسیون ورزشی باید ۵ سال سابقه مدیریت اجرایی ورزش را داشته باشد.

معاون وزارت ورزش و جوانان در مورد اینکه گفته می‌شود رئیس جدید فدراسیون انجمن‌های ورزشی، ۵ سال سابقه مدیریت اجرایی ورزش را ندارد، تاکید کرد: جلسات متعددی را در این مورد با معاونت حقوقی برگزار کردیم و مکاتباتی که با فدراسیون جهانی داشتیم، مشکلی در مورد ایشان وجود ندارد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات فدراسیون های ورزشی ادامه داد: همان طور که از زمان حضور کیومرث هاشمی در راس وزارت ورزش و جوانان قول داده بودیم که انتخابات ۱۸ فدراسیون ورزشی را که به صورت سرپرستی اداره می شوند برگزار خواهیم کرد امروز مجمع انتخابات چهاردهمین فدراسیون را برگزار کردیم.

اسبقیان همچنین در خصوص تبدیل فدراسیون راگبی به انجمن گفت: بررسی کارشناسی ما در دفتر برنامه ریزی وزارت ورزش و جوانان نشان می دهد براساس آخرین آماری که از فدراسیون پزشکی ورزشی دریافت کردیم، تعداد ورزشکاران سامان یافته در رشته راگبی ۲۴۸ نفر است که باید پتانسیل و ظرفیت های لازم را برای تبدیل به فدراسیون داشته باشد تا برنامه ریزی کنیم در صورتی که این رشته صلاحیت تبدیل به فدراسیون را ندارد.

وی افزود: اگر سرپرست فدراسیون راگبی بخواهد می تواند این رشته را به صورت انجمن ادامه دهد در غیر این صورت، سرپرست جدید انتخاب خواهیم کرد.

اسبقیان همچنین در پایان در خصوص وضعیت پاراتیروکمان گفت: این رشته تا پایان بازی های پارالمپیک براساس دستور وزیر ورزش و جوانان تحت پوشش فدراسیون تیروکمان خواهد بود. سپس درباره این رشته تصمیم گیری خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته