دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 خرداد 1403 - 09:43

اعتراض جدی به انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی/ تکمیل سوابق مدیریتی با کمک مدال رده سنی پیشکسوتان؟ +عکس

اعتراض جدی به انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی  تکمیل سوابق مدیریتی با کمک مدال رده سنی پیشکسوتان؟ +عکس
گفته می‌شود سوابق مدیریتی یکی از کاندیدا‌های حاضر در انتخابات فدراسیون انجمن های ورزشی مورد تایید نیست و همین باعث اعتراض سایرین به حضور غیرقانونی وی شده است.
کد خبر : 918075

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام برگزار شد تا این فدراسیون رئیس جدید خود را بشناسد. در این انتخابات عباس ناطق‌نوری با کسب ۳۲ تعداد رای از مجموع ۵۹ رای ماخوذه و کسب اکثریت مطلق آرا، برای ۴ سال سکان ریاست فدراسیون انجمن‌های ورزشی را در دست گرفت.

با این وجود بلافاصله پس از پیروزی ناطق نوری در این انتخابات ابهامات جدی درباره حضور وی در انتخابات مطرح شد و برخی از کاندیدا‌های با اعتراض به سابقه مدیریتی این نامزد حضور وی در انتخابات و پیروزی اش را فاقد وجاهت قانونی خوانده و نسبت به آن معترض شدند.

اعتراض این افراد به سابقه مدیریتی ناطق نوری باز می‌گردد. طبق آیین نامه جدید انتخابات فدراسیون‌های ورزشی، نامزد‌هایی پست ریاست باید حداقل از ۵ سال سابقه مدیریتی برخوردار باشند که از نگاه معترضین کاندیدای برنده فاقد آن است. ناطق نوری ریاست انجمن اسکی روی آب در همین فدراسیون را داراست و تنها ۲ سال دبیر همین فدراسیون بوده، اما سابقه مدیریتی اش به ۵ سال نمی‌رسد.

وی مدعیست که به دلیل کسب مدال در رقابت‌های اسکی روی آب قهرمانی آسیا سابقه مدیریتی وی به استناد این مدال کامل است، اما نکته اینجاست که ناطق نوری مدال خود را در رده پیشکسوتان و رده سنی ۳۵+ سال اخذ کرده که اساسا مدال‌های پیشکسوتان، عنوان قهرمانی محسوب نمی‌شود.

نکته عجیب‌تر اینکه او در ماده‌ای که تنها ۲ نفر شرکت کننده داشته حضور یافته و با افتخار بین ۲ نفر دوم شده! او در رقابت‌های اسکی روی آب قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۲ در چئون کره جنوبی در رشته پرش در رده سنی بالای ۳۵ سال با اختلاف فاحش نسبت به نفر اول که ورزشکار ژاپنی است، در جای دوم ایستاده و در حقیقت آخر شده!

اعتراض جدی به انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی/ تکمیل سوابق مدیریتی با کمک مدال رده سنی پیشکسوتان؟ +عکس

از سوی دیگر در قانون به صراحت ذکر شده که مدال‌های رشته‌های حاضر در المپیک و بازی‌های آسیایی جزو سوابق محسوب می‌شوند این در حالیست رشته اسکی روی آب جزو رشته‌های بازی‌های آسیایی و المپیک نیست و از همین رو مدال آن جزو سوابق مدیریتی محسوب نمی‌شود. همین مساله سبب شده تا کاندیدا‌ها به شدت به اتفاقات رخ داده در انتخابات معترض شده و حضور عباس ناطق نوری در انتخابات را غیرقانونی تلقی کنند.

این در حالیست که انتخابات این فدراسیون در حالی برگزار شد که تا صبح روز انتخابات اسامی نهایی کاندیدا‌ها مشخص نبود و در نهایت دقایقی پیش از آغاز مجمع به شکل رسمی اعلام شد. تا شب برگزاری انتخابات تایید نهایی صلاحیت برخی از کاندیدا‌ها وصول نشده بود و در نهایت پس از رایزنی‌های بسیار و برخی فشار‌ها اسامی اعلام شد و همین شبهات را درباره حضور این کاندیدا در انتخابات بیشتر کرده و به آن دامن می‌زند.

از همین رو و با توجه به مستندات موجود کاندیدا‌ها کماکان به این انتخابات اعتراض دارند و به دنبال شکایت و ابطال احتمالی انتخابات هستند. باید منتظر ماند و دید در نهایت سرنوشت این فدراسیون به کجا خواهد انجامید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته