دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1403 - 10:21

مصوبات مهم کارگروه نظارت بر قراردادها: عقد قرارداد دلاری در فوتبال ایران ممنوع شد/ پایان عقد قرارداد‌های دسته جمعی!

مصوبات مهم کارگروه نظارت بر قراردادها: عقد قرارداد دلاری در فوتبال ایران ممنوع شد  پایان عقد قرارداد‌های دسته جمعی!
عقد هرگونه قرارداد ارزی برای فصل آتی با مصوبه کارگروه نظارت بر قراردادهای بازیکنان و مربیان شاغل در فوتبال ایران ممنوع شد.
کد خبر : 917653

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا،  کارگروه ناظر بر قراردادها و سقف بودجه در آخرین جلسه خود نسبت به تدوین و ویرایش برخی بندهای مبهم و مجهول در آئین نامه اقدام کرده است که در جهت شفاف سازی هرچه بیشتر قراردادها بوده است.

این کارگروه در فصل اول دستورالعمل‌های خود که در اختیار باشگاه‌ها نیز قرار گرفته است، روی مبالغ مندرج در قراردادها تاکید فراوان دارند که بخش قابل توجه آن مربوط به عدد و رقم‌های دلاری است. طبق اطلاعات خبرنگار آنا طبق مصوبه این کارگروه انعقاد قراردادهای دسته جمعی برای کادر فنی (داخلی و خارجی) ممنوع است و هیچ یک از سرمربیان لیگ برتری نمی‌توانند پولی را با دستیاران خود به اشتراک بگذارند.« پیش از این و در سالهای گذشته برخی سرمربیان قراردادی را با باشگاه ها امضا می کردند و مسئولیت پرداخت پول قرارداد همکارانشان را خودشان بر عهده می  گرفتند».

همچنین درج مبالغ ارزی در قراردادهای بازیکنان و کادر فنی داخلی مطلقا ممنوع است.« این موضوع تنها برای بازیکنان داخلی است و بازیکنان و مربیان خارجی مشکلی برای عقد قرارداد ارزی ندارند» همچنین باشگاه‌ها مجاز به ضمانت یا به عهده گرفتن مالیات بازیکن، کادر فنی و یا سایر عوامل داخلی و خارجی نمی‌باشند که البته این موضوع از فصل قبل اجرایی شد. همچنین انعقاد هرگونه قرارداد ارزی با بازیکن و مربی باید منطبق با مقررات و دستورالعمل‌های ابلاغی مراجع ذی صلاح کشور صورت بگیرد.

در این کارگروه مصوب شد فقط قراردادهای ثبت شده در سازمان لیگ معتبر است و اگر باشگاهی قراردادی خارج از آن ببنند مبنای محاکم قضائی نخواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته