دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 خرداد 1403 - 12:32
رنجبر:

«وصیت‌نامه شهدا» به‌عنوان واحد درسی در دانشگاه‌ها ارائه شود

«وصیت‌نامه شهدا» به‌عنوان واحد درسی در دانشگاه‌ها ارائه شود
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان تأکید کرد که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید دایرﺓالمعارفی از وصایا و سخنان شهدا را تهیه و در دانشگاه‌ها و مدارس در اختیار جوانان و نوجوانان قرار دهد.
کد خبر : 917556

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدحسین رنجبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان به دیدار خانواده سردار شهید رضا زارعی رفت و با دیدار از خانواده این شهید سعید و دلجویی از همسر و دختران این شهید حرم، فرارسیدن عید سعید قربان را تبریک گفت.

وی افزود: عید سعید قربان عید اخلاص، بندگی و تواضع بنده در مقابل معبود است، جایی که حضرت ابراهیم علیه‌السلام بر فرمان یگانه معبود هستی سرتعظیم فرود آورد و اراده کرد تا فرزند خود را که باارزش‌ترین و گرانبهاترین گوهر هستی‌اش را در راه معشوق و معبود خود قربانی کند؛ اگرچه این آزمون بزرگ، سربلندی و شجاعت را برای حضرت ابراهیم علیه‌السلام رقم زد، اما فرزندش اسماعیل به حکم و دستور خداوند از این امتحان الهی مصون ماند.

«وصیت‌نامه شهدا» به‌عنوان واحد درسی در دانشگاه‌ها ارائه شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان یادآور شد: خانواده شهدا باارزش‌ترین و گرانبهاترین گوهر وجودی خود را در راه یگانه معبود هستی در طبق اخلاص گذاردند و تقدیم امنیت، آرامش و رفاه ملت ایران و اسلام کردند که جوهره اصلی و مشابهت آن مانند تصمیم کبرای حضرت ابراهیم علیه‌السلام در مقابل معبود بود.

«وصیت‌نامه شهدا» به‌عنوان واحد درسی در دانشگاه‌ها ارائه شود

رنجبر، شهدا را بزرگ‌ترین سرمایه‌های انقلاب اسلامی خواند و خانواده آنان را باارزش‌ترین گنجینه معنوی انقلاب دانست که در مسیر تعالی بخش اسلام ودر راستای استمرار راه شهدای عاشورا اتفاق افتاد و هر دو با هدف زنده نگه داشتن و اشاعه فرهنگ متعالی اسلام رقم خورد.

«وصیت‌نامه شهدا» به‌عنوان واحد درسی در دانشگاه‌ها ارائه شود

وی، ادامه راه شهدا را از وظایف مهم دانشگاهیان برشمرد و بیان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید دایرﺓالمعارفی از وصایا و سخنان گوهربار شهدا را کنار درس دفاع مقدس و وصیتنامه امام خمینی(ره) تهیه و در دانشگاه‌ها و مدارس در اختیار جوانان و نوجوانان قرار دهند تا مسیر انقلاب و شهدای انقلاب بیش از همیشه مورد تأکید و استمرار قرار گیرد.

به گزارش آنا، این دیدار که به همت امور ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس و همراهی جمعی از دانشگاهیان برگزار شد با تجلیل از فرزندان این شهید حرم به نام‌های ملینا، فاطمه و ماریه زارعی به پایان رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته