دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مخاطبان و منتقدان از «درون و بیرون ۲» راضی‌اند

مخاطبان و منتقدان از «درون و بیرون ۲» راضی‌اند
انیمیشن «درون و بیرون ۲» در حالی اکران خود را آغاز کرده است که از همین روز‌های نخست با نظر مثبت مخاطبان عمومی و منتقدان و کارشناسان سینمایی مواجه شده است.
کد خبر : 917496

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، قسمت دوم انیمیشن «درون و بیرون» (Inside Out ۲) به کارگردانی کلسی مان و نویسندگی مگ لفاوه و دیو هولستین از دو روز پیش اکران جهانی خود را آغاز کرده است. انیمیشنی که قسمت اول آن با استقبال خوبی از طرف مخاطبان و منتقدان مواجه شد و توانست جوایز مهمی همچون اسکار بهترین انیمیشن سال را نیز به خود اختصاص دهد.

این اثر در همین روز‌های ابتدایی اکران توانسته مورد توجه منتقدان و دوستداران انیمیشن قرار بگیرد. در سایت IMDB که مخاطبان عمومی سینما در آن به آثار نمایشی مختلف امتیاز می‌دهند، این انیمیشن نمره قابل قبول ۸ از ۱۰ را به دست آورده است. تا زمان تنظیم این گزارش ۹ هزار نفر در این سایت به «درون و بیرون ۲» رای داده‌اند.

شرایط این انیمیشن در سایت‌های تخصصی سینما که اخیراً بسیار مورد توجه قرار دارند نیز قابل قبول است. در سایت روتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) که منتقدان شناخته شده فعال در رسانه‌های سینمایی در آنجا به آثار امتیاز می‌دهند، تا این لحظه ۲۱۰ منتقد به انیمیشن «درون و بیرون ۲» امتیاز دادند و از این تعداد توانسته به امتیاز خوبه ۹۲ از ۱۰۰ دست پیدا کند.

در سایت متاکریتیک (Metacritic) که در آن از میانگین وزنی برای امتیاز به آثار استفاده می‌شود، از ۵۴ رای به ثبت رسیده، امتیاز ۷۴ از ۱۰۰ برای این انیمیشن به ثبت رسیده است. اگرچه این امتیاز در مقایسه با سایت‌های دیگر کمی پایین‌تر به نظر می‌رسد، اما به دلیل سبک امتیازدهی ویژه در متاکریتیک، معمولاً اکثر آثار خوب نیز امتیازاتی در همین حد دارند و در دسته «نقد‌های عمدتاً مطلوب» قرار می‌گیرند.

در مابقی رسانه‌های معتبر دنیا نیز شرایط محصول جدید دیزنی و پیکسار به همین منوال است و این انیمیشن در اکثر رسانه‌ها امتیاز قابل قبولی دریافت کرده است. در ورایتی هالیوود ریپور به این انیمیشن نمره ۹۰ دادند، رولینگ استون امتیاز ۸۰ را به آن داده است، دیلی تلگراف و توتال فیلم امتیاز ۴ از ۵ را برای آن در نظر گرفتند و سایت کولیدر نیز به آن امتیاز ۸ داده است.

اما به جز این رسانه‌ها در برخی سایت‌ها نیز این اثر امتیاز متوسط یا ضعیفی دریافت کرده است. به عنوان مثال گاردین به انیمیشن «درون و بیرون ۲» نمره ۳ از ۵ داده است، ایندی وایر امتیاز ضعیف «C-» را برای آن در نظر گرفته و سایت تایمز نیز ۲ از ۵ را برای آن به ثبت رسانده است.

سورپرایز‌های «درون و بیرون»

در قسمت دوم انیمیشن «درون و بیرون» که دنباله‌ای مستقیم بر قسمت اول آن است، وقایع یک سال پس از ماجرای قسمت اول رخ داده و مخاطب شاهد حضور احساسات جدید برای کنترل شخصیت رایلی در سن ۱۳ سالگی است. حسادت، بی‌حوصلگی، اضطراب و خجالت احساسات جدیدی هستند که در این قسمت با آنها روبرو خواهیم شد.

در زمینه صداپیشگی نیز این اثر نام‌های شناخته شده‌ای دارد، امی پولر در نقش شادی، فیلیس اسمیت در نقش غم، لویس بلک در نقش خشم، تونی هیل در نقش ترس، لایزا لاپیرا در نقش نفرت، مایا هاوک در نقش اضطراب، ایو ادبری در نقش حسادت، ادل اگزارکوپولوس در نقش بی‌حوصلگی و پال والتر هاوزر در نقش خجالت از صداپیشگان این انیمیشن هستند.

پیت داکتر از هنرمندان و مدیران ارشد کمپانی پیکسار اخیراً اعلام کرده که یک اسپین‌آف در قالب سریال انیمیشن از «درون و بیرون» ساخته شده و در بهار سال آینده از استریم دیزنی پلاس به انتشار درمی‌آید. این سریال به قدرت رویا‌ها در خواب و تأثیر آنها بر زندگی بیداری ما می‌پردازد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته