دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
تشریح اولویت‌های بنیاد رودکی در گفت‌‌وگو با آنا؛

از فعالیت هنرمندان پیشکسوت تا تمهیدات ویژه برای گروه‌های بانوان

از فعالیت هنرمندان پیشکسوت تا تمهیدات ویژه برای گروه‌های بانوان
محمد الهیاری مدیر عامل بنیاد رودکی اولویت‌های مهم این بنیاد را برای ارائه خدمات به هنرمندان در عرصه موسیقی، تئاتر و تجسمی تشریح کرد.
کد خبر : 917451

محمد الهیاری مدیرعامل بنیاد رودکی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره مهمترین اولویت‌های بنیاد در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری گفت: بنیاد رودکی برای مجموعه سالن‌های تحت نظارت خود برنامه ریزی فصلی و سالانه دارد. این برنامه‌ها در موعد مقرر در عرصه موسیقی، نمایش و هنرهای تجسمی انجام خواهد شد.

وی در ادامه افزود: موضوع حضور هنرمندان پیشکسوت در تالار وحدت و اجرای آثار و همینطور کمک به تولید قطعات جدید برایشان با همراهی ارکستر ملی و سمفونیک جزو برنامه‌های ما است که به قوت خود در جریان است.

الهیاری درباره تربیت نسل جوان در عرصه موسیقی هم گفت: برای این دست جوانان هم برنامه داریم، مخصوصا در عرصه ردیف دستگاهی که به امید خدا تا پایان سال ظهور و بروز پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: استفاده از توان مجموعه برج آزادی و تالار رودکی برای حضور هنرمندان نسل میانی موسیقی در عرصه ردیف دستگاهی، کلاسیک و نواحی و اعطای تسهیلات برای اجاره سالن بدون دغدغه مالی بدر برنامه‌هایمان است. برخی ازاین اتفاقات افتاده و برخی هماهنگی شده که امیدواریم تا انتهای سال اتفاق بیافتد.

حمایت از ارکسترهای مراکز استان‌ها 

مدیر عامل بنیاد رودکی دیگر اولویت‌شان را تمرکززدایی از فعالیت در تهران به شمار آورد و گفت: تصمیم داریم از ارکستر‌های مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها هم حمایت کنیم و در کنارش رفت و آمد هنرمندان بین‌المللی ورهبران ارکستر‌ها به عنوان میهمان به دیگر کشور‌ها را نیز تسهیل کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که تمهیداتی برای اجرا‌های خاص گروه‌های بانوان در نظر دارند، گفت: هم برای گروه‌های نمایشی و هم موسیقی سالن‌های وحدت و رودکی در اختیارشان قرار گرفته و تقویم‌هایشان الان فشرده است چرا که تعداد تقاضا بالا است. گروه‌های بانوان، چون عموما اجراهایشان را پنجشنبه و جمعه می‌گذارند لذا گاه با کمبود‌هایی در تقویم مواجه می‌شویم و تلاش داریم در گفتگو با دست اندرکاران وزارت فرهنگ سانس‌ها را گسترده و سالن‌ها را توسعه دهیم تا مشکلی برایشان پیش نیاید.

وی درباره شرایط دریافت سالن در تالار‌های بنیاد رودکی و افزایش قیمت‌ها گفت: بهرحال ما هم نسبت به سال گذشته ناگزیر از افزایش قیمت بودیم.با این حال به نسبت سایر سالن‌ها، خدمات فنی و اعتبار تالار وحدت و دیگر سالن‌های بنیاد چندان به حساب نمی‌آید. از همینجا هم همکاران من تلاش می‌کنند تا جایی که ممکن است همراهی لازم را با ما داشته باشند، گروه‌هایی هم که اجرا‌های هنری‌تری دارند هم در اولویت هستند و بنیاد رودکی از آنها برای اجرا حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته