دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1403 - 14:06
سجادی در گفت‌وگو با آنا تأکید کرد؛

آزادی حمید نوری؛ برد دیپلماتیک و نتیجه پیوند دیپلماسی و میدان

آزادی حمید نوری؛ برد دیپلماتیک و نتیجه پیوند دیپلماسی و میدان
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: آزادی حمید نوری یکی از مصادیق هماهنگی و توازن در میدان و دیپلماسی است و شهید امیرعبداللهیان و شهید رئیسی به خوبی این توازن و هماهنگی را برقرار کردند.
کد خبر : 917445

سیدکمال سجادی، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره آزادی حمید نوری از سوئد اظهار کرد: شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان برای آزادی آقای حمید نوری تلاش‌های بسیاری کردند و آزادی امروز ایشان نتیجه تلاش‌های این دو شهید عزیز محسوب می‌شود و البته پس از شهادت این دو بزرگوار، این تلاش‌ها ادامه پیدا کرد و سرپرست وزارت امور خارجه و سرپرست نهاد ریاست جمهوری این مسیر را ادامه دادند و همه این تلاش‌ها در نهایت به ثمر نشست.

وی افزود: آزادی آقای حمید نوری را باید یک برد دیپلماتیک برای جمهوری اسلامی ایران دانست و دال بر بی‌گناهی اوست. متأسفانه دادگاه و دولت سوئد تحت تأثیر القائات منافقین قرار گرفتند و دست به اتخاذ تصمیم اشتباه زدند. از سوی دیگر باید گفت این برد دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به افول منافقین منجر شده و در نهایت تصمیم عقلانی دولت سوئد را به همراه داشته است.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه اتفاقی که رخ داده حقانیت جمهوری اسلامی ایران را به اثبات رسانده است، گفت: دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران سربازان خط مقدم هستند و بدون اسلحه در راستای تأمین منافع ملی کشورمان تلاش می‌کنند و در معرض انواع خطرات قرار دارند و به همین دلیل وزارت امور خارجه حتماً باید در راستای تأمین حقوق و امنیت شهروندان و دیپلمات‌های ایرانی تلاش مضاعف داشته باشد.

سجادی بیان کرد: دولت‌های اروپایی نشان دادند با وجود اینکه مدام از حقوق بشر سخن می‌گویند و پیرامون آن شعار می‌دهند اما پایبندی به حقوق بشر ندارند و شهروند ایرانی را به خاطر القائات عده‌ای منافق در زندان حبس می‌کنند.

وی با اشاره به هماهنگی میدان و دیپلماسی و تأثیر آن بر آزادی حمید نوری گفت: آزادی حمید نوری یکی از مصادیق هماهنگی و توازن در میدان و دیپلماسی است و شهید امیرعبداللهیان و شهید رئیسی به خوبی این توازن و هماهنگی را برقرار کردند. متأسفانه برخی دیپلماسی را جدا از میدان می‌دانستند و می‌خواستند با دیپلماسی خنده امورات و منافع کشور را پیش ببرند ولی واقعاً نمی‌توان میدان را از دیپلماسی جدا دانست و شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان فهم خوبی از این موضوع داشتند و به خوبی آن را پیش بردند.

این دیپلمات پیشین کشورمان بیان کرد: وزیر امور خارجه فقید کشورمان می‌دانست بدون تکیه بر قدرت سخت نمی‌توان قدرت نرم را پیش برد و به عبارتی در عرصه دیپلماسی قدرتمندانه مانور داد. واقعاً شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان دیپلماسی جهادی، واقع‌بینانه و عزتمندانه‌ای را پیش بردند و با ترکیب میدان و دیپلماسی، سکان سیاست خارجی کشور را به نخو احسن هدایت کردند.

سجادی در پایان با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: این عملیات مصداق بارز نمایش قدرت ایران در سطح بین‌المللی است و غرب به خوبی پیام این عملیات را درک کرده و یکی از عوامل اثرگذار در تغییر مواضع دولت‌های اروپایی همچون سوئد محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته