دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1403 - 11:35
بیابان‌نورد:

رئیس جمهور جدید باید مکتب مقاومت و شهادت را توأمان داشته باشد

رئیس جمهور جدید باید مکتب مقاومت و شهادت را توأمان داشته باشد
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز تأکید کرد که رئیس جمهور جدید باید مکتب مقاومت و شهادت را توأمان داشته باشد.
کد خبر : 917391

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به مناسبت سالروز تأسیس بسیج اساتید و بزرگداشت شهید چمران، نشست شورای بسیج اساتید با موضوع «راهکار‌های افزایش مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری» برگزار شد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در این نشست اظهار کرد: امروز شاهد دوره بسیار خاص و نقطه عطفی در تاریخ شیعه معاصر هستیم؛ به طوری که شیعه شاهد پیوند دو مکتب مقاومت و مکتب امام خمینی(ره) است.

علیرضا بیابان‌نورد افزود: همزمانی وقایع روز‌های اخیر، سالگرد شهادت شهید مصطفی چمران پدر مکتب مقاومت، شهادت سربازان دلیر اسلام شهید بخارایی، امانی، صفارهرندی، نیک‌نژاد و واقعه مرتبط با شهدای خدمت و نزدیک بودن دهه ولایت به‌عنوان مهم‌ترین واقعه در تاریخ شیعه و ادامه مبارزات مردم فلسطین علیه رژیم صهیونیستی بیانگر پیوند این دو مکتب است، پیوندی که نشانگر نقش و اهمیت ولایت در جامعه است.

وی ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهوری انتخاب شود که جمع بین ویژگی‌های نهفته در این دو مکتب را برای تداوم صراط انقلاب داشته باشد، ویژگی‌هایی ازجمله اخلاص در عمل، توکل و توسل، نوع دوستی و مهربانی در عین قاطعیت و اقتدار، عقلانیت و معنویت، شجاعت و شهامت، شهادت‌طلبی، درایت و تدبیر، صداقت در گفتار، ساده‌زیست و از همه مهمتر ولایت‌پذیری.

مدرس دانشگاه و مسئول بررسی و گفتمان‌سازی سازمان بسیج اساتید استان فارس هم در این نشست ضمن تبریک بزرگداشت شهید چمران و روز بسیج اساتید و همچنین با گرامیداشت یاد شهدای دولت به‌خصوص رئیس جمهور شهید مطرح کرد: جمهوری اسلامی تلفیقی از جمهوریت و اسلامیت است که جمهوریت آن نشان از مقبولیت و اسلامیت آن نماد مشروعیت حکومت است و براساس اصل ۶ قانون اساسی اداره کشور به رأی مردم واگذار شده است.

غلامرضا صفرپور با اشاره به اهمیت انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری عنوان کرد: در بُعد خارجی در نظم نوین جهانی و پیچ تاریخی قرار داریم و انتخابات ریاست‌جمهوری همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره داشتند باید مکمل تشییع باشکوه شهدای خدمت با حضور پرشور مردم صورت بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته