دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ایرج رحمانپور در تالار وحدت می‌خواند / استقبال از حنجره زخمی زاگرس

ایرج رحمانپور در تالار وحدت می‌خواند   استقبال از حنجره زخمی زاگرس
کنسرت «ایرج رحمانپور» در حالی در تهران به صحنه می‌رود که بلیت‌های این اجرا تنها در چند ساعت به فروش رفت.
کد خبر : 917376

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ایرج رحمانپور که در میان علاقه‌مندان به موسیقی نواحی به حنجره زخمی زاگرس معروف است، ۱۰ تیر ۱۴۰۳ در تالار وحدت به صحنه می‌رود.

اطلاع‌رسانی این کنسرت از بعداز ظهر روز گذشته آغاز شد و تنها در چند ساعت بلیت‌های این اجرا به اتمام رسید.

رحمانپور در کنسرت پیش رو مجموعه‌ای از آثار ماندگارش را برای طرافدارانش اجرا می‌کند. این قطعات در دستگاه ماهور و شور و آواز اصفهان تنظیم شده‌اند.

در بخش «ماهور» آهنگ‌های معروفی مانند لای لای، هه گُله، فرهاد، سیت بیارم و نمزانم اجرا می‌شوند. همچنین بخش دیگری از اجرا در دستگاه شور تنظیم شده که شامل قطعاتی مانند: عادت، بهارباد،‌ای یارِ مه، کَس مزان، ابری و توز سَرِره است.

سرپرست گروه و نوازنده کمانچه در این اجرا، امیر نوروزی است.

گروه نوازندگان را در این کنسرت، جمعی از نوازندگان برجسته موسیقی ایران تشکیل می‌دهند که اسامی آنها به این شرح است: مهدی مرتضایی نوازنده سنتور، مانی آقاملایی نوازنده تار، نوشین آقایی نوازنده سه تار، شاهرخ پیمانی نوازنده سرنا، امیر نورمرادی نوازنده سازهاى کوبه‌ای، حسین قنبری نوازنده کیبورد و ویلنسل و امیر زینعلى نوازنده کمانچه بم.

کنسرت ایرج رحمانپور، به تهیه کنندگی یاسر یگانه و آرش نصیری؛ در روز دهم تیر ۱۴۰۳ از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.
برگزار کنندگان این کنسرت در پیِ تمدید این اجرا برای سانس‌های جدید هستند که در صورت عملی شدن این اتفاق، اطلاع‌رسانی لازم برای علاقه‌مندان به موسیقی انجام خواهد شدم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته