دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حاشیه‌های مراسم برائت از مشرکین؛

از حضور گسترده حجاج ایرانی تا اهتزاز پرچم فلسطین+عکس

از حضور گسترده حجاج ایرانی تا اهتزاز پرچم فلسطین+عکس
مراسم برائت از مشرکین حج ۱۴۰۳، امروز در حالی برگزار شد که زائران ایرانی بیت‌الله الحرام در دو بخش آقایان و بانوان حضور گسترده‌ای داشتند و پرچم فلسطین و پلاکارد‌های محکومیت رژیم صهیونیستی در این مراسم به اهتزاز درآمد.
کد خبر : 917241

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، چادر بعثه مقام معظم رهبری در صحرای عرفات صبح امروز و ساعتی قبل از آغاز رسمی مراسم، مملو از زائران ایرانی بود که برای حضور در مراسم برائت از مشرکین در این مکان گردهم آمده بودند.

در ابتدای این مراسم، دست نوشته‌های کوچکی با عنوان «حج برائت» و همچنین، پلاکارد‌هایی با شعار «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» از سوی اعضای کاروان قرآنی «نور» در میان شرکت‌کنندگان در این مراسم، توزیع شد.

قرائت مناجات امیرالمؤمنین (ع) در مسجد کوفه توسط حاج حسین هوشیار، از مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) از بخش‌های آغازین مراسم بود و این مداح سرشناس کشورمان در کنار قرائت مناجات، اشاراتی نیز به جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار کودکان فلسطینی در نوار غزه داشت.

جایگاه مراسم مزین به ماکتی از قدس شریف بود و بر روی بنر مراسم نیز آیه نخست سوره برائت، آیات ۴ و ۹ سوره ممتحنه که مناسبت مراسم برائت از مشرکین بود، نوشته شده بود و در بخشی از بنر نیز پرچم فلسطین و مجاهدت‌های مبارزان فلسطینی نقش بسته بود.

از حضور گسترده حجاج ایرانی تا اهتزاز پرچم فلسطین+عکس

مراسم به صورت رسمی با تلاوت زیبای حاج مهدی عادلی، قاری بین‌المللی و عضو کاروان قرآنی «نور» از آیاتی از سوره «توبه» (برائت) آغاز شد و پس از تلاوت قرآن، زائران ایرانی که از استان‌های مختلف کشور بودند، همصدا با مجری مراسم شعار‌هایی در ضرورت اتحاد مسلمانان و همچنین شعار‌هایی علیه آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی و در محکومیت جنایات اسرائیل علیه مردم غزه سر دادند.

زائران یکصدا امروز شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند و اتحاد مسلمانان برای توقف کشتار این رژیم جنایتکار را خواستار شدند و در این مراسم باشکوه، پرچم فلسطین نیز به اهتزاز درآمد.

حجت‌الاسلام سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی به‌عنوان سخنران اصلی مراسم در جایگاه حاضر شد و ضمن سخنانی کعبه را مرکز عبودیت، حریت، هدایت بشریت و خاستگاه اسلام دانست و گفت: شایسته است که مراسم برائت از مشرکین در این سرزمین مقدس که خاستگاه اسلام است، انجام شود.

در ادامه مراسم، پیام مقام معظم رهبری به حجاج بیت‌الله الحرام از سوی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و در ادامه، متن عربی پیام نیز قرائت شد.
پایان‌بخش مراسم برائت از مشرکین حج ۱۴۰۳ قرائت قطعنامه بود و زائران ایرانی بیت‌الله الحرام در این قطعنامه تأکید کردند که برائت امسال باید فراتر از موسم و میقات حج، در کشور‌ها و شهر‌های مسلمان‌نشین سراسر جهان ادامه یابد و فراتر از حج‌گزاران به آحاد مردم تسری یابد.

از حضور گسترده حجاج ایرانی تا اهتزاز پرچم فلسطین+عکس

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی حج گفت: سراسر حج برائت از مشرکین است و قرآن کریم، حضرت ابراهیم (ع) را به عنوان اسوه و الگو معرفی کرده و اگر قرار باشد حج ما ابراهیمی باشد، باید از فرعون‌ها، نمرود‌ها و طاغوت‌های زمان که مصداق آن آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، برائت بجوییم، به ویژه این که امسال با کشتار مردم غزه مواجه هستیم و لازم است با صدای بلند برائت خود را اعلام کنیم.

وی در ادامه برائت از مشرکین را بخشی از آموزه‌های دین اسلام دانست و گفت: مراسم برائت از مشرکین بسیار حائز اهمیت است و پیام مهمی را به جهانیان منعکس می‌کند و در حقیقت نمادی از اظهار برائت حجاج کشور‌های مختلف جهان نسبت به رژیم خونخوار صهیونیستی و استکبار جهانی به رهبری آمریکا است.
مصفطی سلیمانی، ۶۴ ساله از استان تهران نیز از شرکت‌کنندگان در مراسم برائت از مشرکین امروز بود که فلسفه حج را اتحاد مسلمانان و برائت از مشرکین دانست و گفت: مصداق مشرکان در دنیای امروز آمریکا و اسرائیل هستند.

برپایه این گزارش، مراسم برائت از مشرکین حج ۱۴۰۳ بسیار پرشور و بدون حاشیه خاصی به پایان رسید و زائران در پایان بار دیگر با سردادن شعار‌هایی از آمریکا و رژیم صهیونیستی بیزاری جستند و جنایات اسرائیل در کشتار فلسطینیان را محکوم کردند.
با سلام. برای استفاده

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته