دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1403 - 15:17

قطع برق ۱۶ اداره پر مصرف شهر تهران

قطع برق ۱۶ اداره پر مصرف شهر تهران
همزمان با نخستین روز آخرین هفته خرداد ۱۴۰۳ و افزایش مصرف برق در پایتخت، برق ۱۶ دستگاه اجرایی پرمصرف ملی و استانی شامل چند ساختمان بانک کشور توسط شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، قطع شد.
کد خبر : 917217

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ؛ به دنبال اخطار‌های داده شده مبنی بر لزوم رعایت مصوبه ابلاغی هیئت دولت مبنی بر الزام ادارات و دستگاه‌های اجرایی به کاهش مصرف برق، با شناسایی اداراتی که همکاری لازم را در این خصوص نداشته‌اند روز شنبه؛ ۲۶ خردادماه، برق ۱۶ دستگاه اداری ملی و استانی پرمصرف شهر تهران، شامل چندین ساختمان بانک‌های عامل کشور با اخطار قبلی قطع شد.

مصرف برق همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهر تهران از طریق کنتور و سامانه‌های هوشمند به صورت لحظه‌ای از راه دور در حال رصد است و در صورت عدم رعایت مصوبه ابلاغی، برق ادارات پرمصرف به منظور حفظ پایداری شبکه توزیع برق و تامین آسایش هموطنان، بدون اغماض قطع خواهد شد.

همچنین بر اساس ابلاغ استانداری تهران، همه ادارات، موظف به رعایت ساعات کاری ابلاغ شده با هدف کاهش مصرف برق بخش اداری و همچنین خاموش کردن سامانه‌های سرمایشی، از ساعت ۱۲ ظهر هستند.

امروز مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: ۱۰ دستگاه بد مصرف برق در تهران تذکر کتبی گرفتند.

مصطفی رجبی مشهدی افزود: البته شرایط برای هر استان متفاوت است؛ اما در تهران برای ۱۰ دستگاه بد مصرف تذکر کتبی داده شده است.

وی ادامه داد: نهاد‌های عمومی، غیردولتی و شهرداری‌ها و بانک‌ها بیشترین میزان تخطی را داشته‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته