دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1403 - 15:09
در یادواره شهدای دانشجو چه گذشت؟

بانویی که الگوی دختر شهید مدافع حرم شد

بانویی که الگوی دختر شهید مدافع حرم شد
اختر شهید مدافع حرم در حاشیه یادواره شهدای دانشجو حضرت زینب(س) را الگوی خود معرفی کرد و گفت: مانند ایشان با حفظ عفاف و کرامت خویش در تمام مراحل زندگی آبروی پدرم را حفظ خواهم کرد.
کد خبر : 917213

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین یادواره شهدای والامقام دانشجو شهرستان‌های ممسنی و رستم به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی برگزار شد.

این یادواره با حضور علی کریمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی، آیت‌الله حسین شاکری‌فر امام جمعه ممسنی، عبدالکریم انصاری فرماندار شهرستان ممسنی، محمدزمان زارعی فرمانده سپاه ممسنی، محمدجعفر مومن باقری استاد دانشگاه شیراز و از سرداران لشکر سپاه فجر و خانواده‌های معظم و معزز شهدای دانشجوی شهرستان‌های ممسنی و رستم در سالن اجتماعات شهید ابوذر داوودی دانشگاه آزاد ممسنی برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی در این مراسم گفت:۳۱ خردادماه (روز ملی بسیج اساتید) است و در وصف شهید چمران همین بس که این شهید والامقام را مالک اشتر جنوب لبنان و حمزه کربلای خوزستان می‌نامند.

بانویی که الگوی دختر شهید داودی شد

کریمی افزود: امروز به یاد و نام شهدا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی میزبان شما هستیم و ضمن برگزاری یادواره شهدای دانشجو و شهدای راه خدمت به نام و یاد ۷۸۱ شهید والامقام در باغ شهدای واحد ممسنی، ۷۸۱ اصله نهال به همراه پلاک مزین به نام شهدا کاشت می‌کنیم.

وی درباره کلیات بهره‌برداری بیان کرد: عملیات گودبرداری، تسطیح و طراحی پلاک به‌نام شهدا را انجام دادیم و امروز با دستان مبارک خانواده‌های معظم شهدا ۹ درخت به‌نام ۹ شهید والامقام دانشجوی شهرستان‌های ممسنی و رستم کاشته شد.

عضو شورای فرهنگی شهرستان ممسنی خاطرنشان کرد: امروز به حرمت خون شهدای والامقام و استقامت خانواده معظم شهدا که امنیت و اقتدار بیرونی کشور به برکت ایثار و ازخودگذشتگی‌های نواده‌هایشان است، در قبال حفظ تکریم و منزلت شهدای والامقام و خانواده معظم ایشان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رسالت سنگینی بر دوش داریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی یادآور شد: در راستای برگزاری کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس، این توفیق نصیب این واحد دانشگاهی شد که اندکی از مسئولیت سترگ‌مان را به بهترین شکل انجام دهیم و در مسیر آرمان‌های شهدای والامقام گام برداریم.

 

بانویی که الگوی دختر شهید داودی شد

 

کریمی در راستای جهاد تبیین مردم ممسنی و رستم را به حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات هشتم تیرماه ریاست‌جمهوری دعوت کرد.

وام‌دار شهدا و ارزش‌های مقدس آنان هستیم

استاد دانشگاه شیراز و سردار لشکر سپاه فجر هم با قدردانی از برگزاری رویداد شهدای دانشجو گفت: خیلی خوشحال هستیم که یادواره شهدای دانشجو و خدمت در این دانشگاه با این شکوه و مدیریت خوب برگزار شده است.

مؤمن باقری افزود: به سهم خود از مدیریت دانشگاه به‌دلیل نظم و انضباط کاری و هماهنگی برای برگزاری این مراسم و افتتاح باغ شهدا قدردانی می‌کنم.

وی متذکر شد: این رویداد، مراسم باشکوه یادواره شهدای دانشجویانی است که با جانفشانی‌های خود دوشادوش دیگران از نظام نوپای جمهوری اسلامی در برابر تهدید استکبار ایستادگی کردند تا امروز ما در آسایش کامل باشیم.

این استاد دانشگاه در ادامه توضیح داد: اکنون وام‌دار شهدا و ارزش‌های مقدس آنان هستیم، شهدا نماد اقتدار و عزت اسلامی هستند و امنیت و آسایش را به ما هدیه دادند و در سایه خون شهداست که ایران اسلامی امروز به‌عنوان یک کشور مهم و تأثیرگذار در جهان مطرح است.

مؤمن‌ باقری تبیین کرد: افتتاح باغ شهدا با روحیه همکاری و همدلی بین همکاران و استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی به‌خوبی برگزار شد و یادواره باشکوه شهدای دانشجو هم با احترام و پرشور بود که نکات مثبت و خوبی را دریافت کردم، امیدوارم این دانشگاه در مسیر ارزش‌های ناب و مقدس اسلامی و الهی به سرمنزل مقصود رهنمون شود.

 

بانویی که الگوی دختر شهید داودی شد

فاطمه داودی دختر شهید ابوذر داودی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی و شهید مدافع حرم در حاشیه رویداد شهدای دانشجو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا درباره جایگاه شهدا و پدرش به‌عنوان شهید مدافع حرم عنوان کرد: پدرم شهدا را بسیار دوست داشت و راه شهدا را ادامه داد و در راه دفاع از حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها به سرورمان سیدالشهدا پیوست و من هم حضرت زینب سلام‌الله علیها را الگوی زندگی‌ام قرار دادم و مانند ایشان با حفظ عفاف و کرامت خویش در تمام مراحل زندگی آبروی پدرم را حفظ خواهم کرد.

کریمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی هم در این مراسم با توجه به محقق شدن راهبرد درخشان امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در امر جهاد تبیین و حمایت و پشتیبانی به‌عنوان عضو قرارگاه عملیاتی جهاد تبیین مورد تجلیل قرار گرفت.

همچنین پایگاه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ممسنی به‌دلیل عملکرد و تعداد دانشجوی زیاد ارتقا یافت و به حوزه تبدیل شد و در این راستا مهدی سادات مسئول پایگاه بسیج دانشجویی به‌عنوان فرمانده حوزه بسیج دانشحویی و رضا شجاعی به‌عنوان فرمانده پایگاه بسیج دانشجویی منصوب شدند و فاطمه شهریاری هم فرمانده پایگاه بسیج دانشجویی خواهران شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته