دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اسماعیلی در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

تأسیس اداره کل هنر و معماری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تأسیس اداره کل هنر و معماری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نهاد‌های آموزشی، چون وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم در تدوین سند موسیقی دخیل بودند.
کد خبر : 917177

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد ظهر امروز، بیست و ششم خرداد ماه پس از برپایی مراسم تدوین سند موسیقی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا گفت: در شورای عالی هنر هم نماینده وزارت آموزش و پرورش و هم دیگر نهاد‌های آموزشی، چون وزارت علوم، تحقیقات و آموزش حضور دارند و این نمایندگان هم در تدوین سند ملی موسیقی دخیل بودند.

وی در ادامه افزود: الان خود وزارت علوم هم کارهایی، چون شورایی برای فعالیت‌های فرهنگی پیش بینی و درصد اعتباراتی نیز مشخص کرده است که از سال قبل این اتفاق افتاده و امسال هم ادامه خواهد داشت. ما هم حتی در جشنواره فجر سال گذشته تلاش کردیم بعد چندین سال که تئاتر دانشگاهی برگزار نمی‌شد، بخشی در تئاتر فجر برای تئاتر دانشگاهی در نظر بگیرم. ان شااللله این اتفاق در بخش‌ها و حوزه‌های دیگر نیز رخ خواهد داشت.

اسماعیلی اظهار داشت:‌ امسال برای نخستین بار جشنواره فجر هنر و معماری را برگزار خواهیم کرد و هم اینکه سند ملی هنر و معماری را تصویب و هفته آتی به ابلاغ نهایی خواهیم رساند. گام بزرگ معماری در حوزه هنر همین است که تشخیص دهیم معماری تنها در قالب عمرانی، صنعتی و اقتصادی تعریف نمی‌شود بلکه بعد هنری دارد ما این را در معاونت هنری مطرح کرده و به زودی هم اداره کل هنر و معماری تأسیس خواهد شد.

اسماعیلی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در جمع خبرنگاران گفت: ما در کنار دستگاه‌های دیگر دولتی، حوزه صنف را هم به عنوان عضو اصلی فرایند تدوین صند موسیقی در نظر گرفتیم، این سند یک سند جامعی است که همه بخش‌های اقدامات اجرایی و همینطور توجه به موسیقی اقوام، محلی و مقامی، فعالیت‌های بین‌المللی را در نظر دارد. ما یک نگاشت نهایی هم آماده کردیم که به زودی به تصویب شورا خواهد رسید.

وی اظهارداشت: تلاش کردیم مسائل و مشکلات اصحاب موسیقی که تا به حال نسبت به آنها نگرانی داشتند، در این سند لحاظ شود. پیش از عید یک هنرمند موسیقی گلایه کرده بود که تهیه کننده نیست و کسی سراغ پیشکسوت‌ها نمی‌آید، بلافاصله ما برنامه ریختیم که فضای بنیاد رودکی و تالار وحدت بیش از پیش به پیشکسوتان اختصاص یابد، کار با استاد مختاباد آغاز شد و به زودی استاد سراج هم اجرا خواهند داشت و خلاصه تقویم مشخصی برای حضور بزرگان موسیقی داریم که انشالا فرصت کار جدی داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته