دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر فرهنگ:

سند هنرهای نمایشی به تصویب شورای هنر رسید

سند هنرهای نمایشی به تصویب شورای هنر رسید
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سند هنرهای نمایشی به تصویب شورای هنر رسید، تدوین این سند کار مهمی بود که در صورت تایید نهایی آن در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، بنیاد ملی تئاتر ایران تاسیس می شود.
کد خبر : 916761

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزایر علم و فناوری آنا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز بیست و سوم خرداد ماه در این جلسه با بیان اینکه سند هنر‌های نمایشی به تصویب شورای هنر رسید، گفت: تدوین این سند کار مهمی بود که در صورت تایید نهایی آن در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، بنیاد ملی تئاتر ایران تاسیس می‌شود.

وی افزود: تدوین چند سند دیگر از جمله سند سینما و هنر‌های تجسمی نیز در دست بررسی است؛ سالیان سال است که این اسناد در سند بالادستی مهندسی فرهنگی پیش بینی شده بود.

رئیس شورای هنر تصریح کرد: بحمدالله این فرصت را داریم که این دو سند را به زودی توسط اعضای شورای هنر بررسی کنیم و به همین منظور جلسات شورای هنر به صورت هفتگی برگزار می‌شود تا مواردی که برای انجام آنها زحمت کشیده شده را قبل از پایان دولت تعیین تکلیف کنیم.

اسماعیلی ادامه داد: براساس گزارشی که در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی قرائت شد، شورای هنر بیشترین مصوبه را در صحن این شورا به خود اختصاص داده بود که برای ما افتخار است.

وزیر فرهنگ گفت: در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد که بنیاد نظامی تاسیس شود.

اسماعیلی با اشاره به تاسیس شهر جهانی صنایع خلاق فرهنگی، تصریح کرد: تاسیس شهر‌های صنایع خلاق فرهنگی مهمترین اقدام دولت در حوزه هنری است.

وی افزود: اساسنامه این شهر باید به تصویب شورای هنر برسد، از زمانی که رئیس جمهور شهید مصوبه شهر جهانی صنایع خلاق را تصویب کردند بیش از هشت مجموعه در کشور (از مشهد و اصفهان گرفته تا قزوین و قم) درخواست داشتند که شهر جهانی صنایع خلاق هنری در شهر آنها تاسیس شود.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه تاسیس شهر جهانی صنایع خلاق فرهنگی تحولی بسیار جدی در فن‌آوری‌های فرهنگی و اقتصاد هنر است، گفت: در صورت تایید نهایی اساسنامه در جلسه آتی شهر‌های صنایع خلاق فرهنگی، مهمترین اقدام دولت مردمی در حوزه هنری است و شبیه شهرک‌های صنعتی برای حوزه فرهنگ و هنر محسوب می‌شود.

گفتنی است، اعضای این شورا در این جلسه با بررسی بند‌های سند ملی هنر‌های نمایشی به کار تدوین آن پایان دادند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته