دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1403 - 17:06

هشدار سیلاب در ۱۱ استان کشور

هشدار سیلاب در ۱۱ استان کشور
کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در سه روز آینده برخی مناطق کشور وزش باد و گردوخاک دارند نسبت به وقوع سیلاب در ۱۱ استان کشور هشدار داد.
کد خبر : 917021

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، فریبا گودرزی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز در نوار شمالی کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از مرکز، ارتفاعات کرمان، یزد، هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان برای ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد گردوخاک و بارش تگرگ رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: شدت بارش‌های امروز در زنجان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، همدان، مرکزی، غرب اصفهان، آذربایجان‌غربی، اصفهان، سمنان و گلستان است که برای این مناطق هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

گودرزی توضیح داد: شنبه و یکشنبه در برخی نقاط شمال غرب، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، دامنه‌های مرکزی زاگرس، بخش‌هایی از مرکز، ارتفاعات کرمان، یزد، شمال و شرق فارس، رگبار، رعدوبرق و وزش باد‌های شدید موقت دارند و بارش‌ها تا اواسط هفته آتی در کشور تداوم دارد.

وی افزود: در ۳ روز آینده در برخی مناطق شمالغرب، شمال‌شرق، شرق و بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز و جنوب کشور، وزش باد‌های شدید پیش‌بینی شده است که سبب کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تهران امروز باد و گرد و خاک دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته