دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حضور ۴۰ دختر و ۳۵ پسر ۸ تا ۲۳ ساله در کاروان حج تمتع ۱۴۰۳

حضور ۴۰ دختر و ۳۵ پسر ۸ تا ۲۳ ساله در کاروان حج تمتع ۱۴۰۳
سرپرست حجاج ایرانی خطاب به جوانان و نوجوانان حج گزار اظهار داشت: والدین از شیره جانشان شما را تربیت و همه خود را فدای شما کردند، به تعبیری مادر و پدرانتان با کهولت سن کوچک شدند تا شما بزرگ بشوید.
کد خبر : 916965

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت اسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در نشست صمیمی با نوجوانان و جوانان حج گزار در مکه در سخنانی با اشاره به اینکه پدر و مادرانی که فرزندان خود را به حج می‌فرستند در حقیقت سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اظهار داشت: مقام معظم رهبری پیش از اعزام کارگزاران به حج همه را به درس‌های زندگی حضرت ابراهیم (ع) نکته‌ای راهنمایی کردند که بسیار با ارزش است.

حضرت ابراهیم (ع) پدرمعنوی تمامی پیامبران الهی است و یکی از ویژگی‌های حضرت ابراهیم خلیل الرحمن این است که شاکر نعمت‌های خداوند بودند.

وی ادامه داد: ما باید قدر نعمت‌هایی را که داریم، بدانیم و سلامتی یکی از آنها است نعمتی که هیچ انسانی حاضر نیست آن را با چیز دیگری عوض کند.

وی خطاب به حاضران گفت: شما جوانان و نوجوانان باید به درگاه خدا شکرگزار باشید که چنین والدینی دارید. امام سجاد (ع) در دعای۲۴ صحیفه سجادیه که کتاب زندگی و خوب زیستن است درس‌هایی به ما می‌دهند که باید آن را در سرزمین وحی به یادگار همراه ببریم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تبیین فرازی از دعای ۲۴ صحیفه سجادیه که دعا در حق پدر و مادراست، تصریح کرد: امام سجاد (ع) می‌فرمایند: به من‌چنان توفیقی عطا کن که من رضایت والدین را بر رضایت خودم مقدم بدانم و هر کاری که آنان برای من کردند زیاد جلوه کند حتی اگر کوچک باشد. هر خدمت بزرگی که من برای والدینم کردم آن را کوچک جلوه بده و خدایا صدای من را در مقابل آنها پایین بیاور و کلام من را زیبا قرار بده و در مقابل من ملایمت قرار بده و قلبم را به سوی پدر و مادرم معطوف کن.

سرپرست حجاج ایرانی خطاب به جوانان و نوجوانان یادآور شد که والدین از شیره جانشان شما را تربیت و و همه خود را فدای شما کردند، به تعبیری مادر و پدرانتان با کهولت سن کوچک شدند تا شما بزرگ بشوید البته در زندگی غربی این موضوعات معنا ندارند. وقتی پسر دلسوز پدر و مادر است دعای والدین آنها برای ساختن آینده کافی است و نماز، نیایش و عبادت فرزندان موجب شادی والدین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش کنید سفر حج سنگ بنایی برای آینده درخشان و عاقبت بخیری شما باشد و سلوک فاطمی داشته باشید. ما به والدینی که فرزندانشان را برای دفاع از اسلام و‌میهن به جبهه فرستادند و هنوز خبری از فرزندانشان ندارند و منتظرند تا پلاکی و یا استخوانی از عزیزانشان باز گردد، درود می‌فرستیم.

بنابراین گزارش، در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام سید حسین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری به تقدیر از ۴۰ دختر و ۳۵ پسر که در سنین ۸ تا ۲۳ سال به حج آمده‌اند، اشاره کرد.

در پایان این دیدار، حجت الاسلام نواب سرپرست حجاج ایرانی و سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت ازعموم زائران جوان و نوجوان بویژه حافظ کل قرآن سیزده ساله تقدیر کردند و عکس یادگاری گرفتند. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته