دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1403 - 20:57

5 ایده برتر حوزه معدن در جشنواره رویش معرفی شدند

5 ایده برتر حوزه معدن در جشنواره رویش معرفی شدند
5 ایده برگزیده جشنواره رویش با محور معدن، فرآوری مواد معدنی و صنایع وابسته در اهر معرفی شدند.
کد خبر : 916949

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با حضور معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی، معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری استان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر، مدیرعامل شرکت مس مزرعه، مدیر معدن گوره درق و نماینده شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان و جمعی از اساتید و دانشجویان فناور شهرستان اهر، اختتامیه جشنواره رویش با محور معدن، فرآوری مواد معدنی و صنایع وابسته مرکز رشد واحد‌های فناور این شهرستان با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در این مراسم با تأکید بر حمایت از کارآفرینان و فناوران مستقر در این این واحد دانشگاهی گفت: منطقه ارسباران و شهرستان اهر دارای ظرفیت‌های عظیمی در منابع معدنی به‌خصوص مس و طلا است که منبع مهمی برای اشتغال در منطقه هستند.

اسدالله شفیع زاده افزود: استفاده بهینه از ظرفیت‌های علمی، مطالعاتی و اکتشاف به‌خصوص در حوزه معادن می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی، معیشتی و اشتغال جوانان شهرستان اهر و منطقه ارسباران را برطرف کند.

وی به ظرفیت‌های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در زمینه‌های علمی، پژوهشی، آزمایشگاهی و ... نیز اشاره کرد و گفت: این واحد دانشگاهی با همه امکانات و تجهیزات بروز و پیشرفته آزمایشگاهی و علمی آماده هرگونه عقد قراراداد و حمایت از افراد و شرکت‌های کارآفرین و فعالی هستند که بتوانند ایده‌ها و طرح‌های فناور که دارای توجیه اقتصادی هستند را تا رسیدن به مرحله تجاری سازی کمک کند.

مدیر مرکز رشد وفناوری واحد‌های شهرستان اهر نیز در این مراسم گفت: با اعلام فراخوان جشنواره رویش با محور معدن، فرآوری مواد معدنی و صنایع وابسته مرکز رشد واحد‌های فناور اهر ۲۴ اثر فاخر به دبیرخانه رسید که بعد از مراحل داوری در نهایت ۵ نفر برگزیده اصلی شامل: وحید طهماسبی با ایده محوری «طراحی و ساخت دستگاه نلسون برای جدایش ثقلی عناصر گرانبها و چگالی بالا» حائز شرایط استقرار در دوره رشد به عنوان نفر اول، مهران ادوای با ایده محوری «تولید جوهر رنگی مخصوص سنگ‌های گرانیتی» حائز شرایط استقرار در دوره رشد و رتبه دوم و مهدی اشرفی با ایده محوری «تصفیه زهاب اسیدی معادن» حائز شرایط استقرار در دوره رشد و رتبه سوم معرفی و میلاد منافی با ایده محوری «ساخت دستگاه ارزیابی قابلیت برش سنگ‌ها و طبقه بندی آن» و یاشار سلیمانی با ایده محوری «سیستم حمل شاول یا بیل مکانیکی در معادن» نیز حائز شرایط استقرار در دوره رشد شدند.

مصطفی شکری افزود: جشنواره رویش با محور معدن، فرآوری مواد معدنی و صنایع وابسته مرکز رشد واحد‌های فناور شهرستان اهر با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) و معادن شهرستان اهر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر برگزار شد. 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی نیز در این مراسم بحث ایده‌های خلاقانه و طرح‌های دانش بنیان و فناوری را بسیار مهم برشمرد و افزود: امروز کمیته امداد امام خمینی (ره) به دنبال ایده‌ها و ظرح‌های خلاقانه‌ای است که بتواند گرهی از مشکلات مددجویان تحت پوشش را بگشاید. 

کریم پرویزی گفت: ایده‌های خلاقانه و طرح‌های دانش بنیان و فناوری که بتواند کمک حال مددجویان در راستای فعالیت‌های مهارتی باشد بسیار مهم است و کمیته امداد آمادگی دارد رویداد‌هایی دانشگاهی و ارگان‌های مختلف که موازی با فعالیت‌های کمیته امداد باشد حمایت کند.

وی ادامه داد در این راستا ایجاد رویداد روستا دوست با محوریت کسب و کار و اشتغال مددجویان در روستا‌ها بسیار مورد توجه است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: در مسیر توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش سعی دارد با اجرای طرح‌های پردرآمد و کم هزینه، فعالیت‌هایی را برای مددجویان ایجاد کند که برای این موضوع افرادی که بتوانند طبق شرایط کمیته امداد طرح و ایده ارائه کنند تسهیلات حمایتی اختصاص می‌یابد. 

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم ازتشکیل کارگزاران صادرات برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور خبر داد. 

مهدی زینالی افزود: در این راستا طبق فراخوان اعلام شده شرکت‌های مذکور محصولاتی را که تولید می‌کنند برای فروش به سایر کشور‌ها از طریق کارگزاران صادرات کار خواهند کرد که از جمله کشور‌های مورد توجه روسیه، چین و ترکیه هستند. 

وی از معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در پارک علم و فناوری و مراکز رشد واحد‌های استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری و مراکز رشد واحد‌های از اعطای تسهیلات بانکی کم بهره برخوردار خواهند شد که برای شرکت‌های فناور این رقم افزایش خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته