دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1403 - 01:00

رشیدی: پرونده فساد مس رفسنجان خانوادگی نیست/ اگر با عاملان برخورد نشود، خیانت است

رشیدی: پرونده فساد مس رفسنجان خانوادگی نیست  اگر با عاملان برخورد نشود، خیانت است
پیشکسوت تیم ملی گفت: موضوع فساد مس رفسنجان به AFC و فیفا کشیده شده و نباید آبروی فوتبال کشور به خطر بیفتد.  
کد خبر : 916915

منصور رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اینکه موضوع فساد در فوتبال جدی‌تر از قبل پیگیری می‌شود و ارکان قضایی به ماجرا ورود کرده‌اند، اظهار کرد: وقتی با فسادهای قبلی برخورد قاطع نشد در نتیجه امروز شاهد هستیم که جامعه اعتماد خود را به فوتبال از دست داده است. جالب اینکه فردی که او را نمی‌شناختم با من تماس گرفت و گفت رسانه‌ها در حال بزرگ‌نمایی پرونده مس رفسنجان هستند و موضوعی درون خانوادگی بوده است. چطور می‌شود این فساد در یک باشگاه فوتبالی رخ داده و خانوادگی باشد. وقتی که طرف این باشگاه، دیگر باشگاه‌هایی بوده‌اند که تیم‌های‌شان با هم بازی کرده‌اند. فساد در فوتبال موضوع گسترده‌ای است که سالیان زیادی است گریبان فوتبال ما را گرفته و چون برخورد قاطع با آن شده افزایش پیدا کرده است.

پرونده فساد مس رفسنجان خانوادگی نیست

وی ادامه داد: آن قدر مسئله فساد در فوتبال بزرگ است که نباید فقط یقه یک باشگاه را گرفت. فاسدان گروه بزرگی هستند که در تمامی موارد مربوط به فوتبال نفوذ کرده‌اند و حالا که پرونده مس رفسنجان وسط آمده به دنبال آن هستند تا موضوع را ماست مالی کنند. بار‌ها در مورد مسئله فساد صحبت شده، اما با نفوذی که داشتند، به شکلی ماجرا را درز گرفته‌اند. اگر موضوع مس رفسنجان خانوادگی است چرا از رئیس فدراسیون فوتبال گرفته تا تمامی اعضای هیئت رئیسه، نمایندگان مجالس و قوه قضاییه ورود کرده‌اند؟ چرا یکی از اعضای هیئت رئیسه استعفا کرده و رئیس فدراسیون گفته ۷ نفر دستگیر شده‌اند که برخی از آنها داخل فدراسیون سمت داشته‌اند. اشخاصی دستگیر شدند که در فدراسیون و سازمان لیگ پست‌های مهمی داشتند. این موضوع اصلاً خانوادگی نیست. باید برخورد قاطع و محکمی شود.

در برخورد با فساد از فوتبال ایتالیا کمتر نیستیم

پیشکسوت تیم ملی افزود: یکایک افرادی که فساد آنها ثابت شده باید به جزای خود برسند. تمامی آنها باید از فوتبال طرد شوند و جوری محکوم شوند که درسی برای همگان شود. یوونتوس مهم‌ترین تیم فوتبال ایتالیا بود و اعتبار این کشور شناخته می‌شد. به لیگ دسته پایین‌تر فرستاده و جریمه بسیار سنگینی شد تا دیگر جرئت تخلف در فوتبال این کشور نباشد. سیلویو برلوسکونی نخست وزیر ایتالیا بود و در باشگاه میان سمت مهمی داشت ولی او را زندانی کردند. ما از فوتبال ایتالیا کمتر نیستیم که مافیای این کشور را تمام دنیا می‌دانند. ماجرا آن قدر بزرگ است که در صلاحیت کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال نبوده و دادستانی کرمان به آن رسیدگی می‌کند. اصلاً نباید اغماضی صورت گیرد و باید به شدت برخورد کنند.

پرونده مس رفسنجان از مسیر اصلی خارج نشود

رشیدی خاطرنشان کرد: وقتی با فساد‌های قبلی برخورد نشود این جسارت و گستاخی را به خود دادند تا فساد بیشتری را مرتکب شوند. با خود من زمانی تماس گرفته شد و درباره مسئله‌ای تهدید کردند. اگر جلوی فاسد گرفته نشود به خود اجازه ارتکاب هر جرمی را می‌دهد. نتیجه رخنه مفسدان را در فوتبال پایه ببینید. امروز تیم ملی بزرگسالان ما پشتوانه ندارد و سرمربی ناچار می‌شود تا به بازیکنانی اعتماد کند که در سطح بالاتری هستند، هر چند سن آنها بالا باشد. تیم‌های عربی از ما جلو زدند. اگر با عاملان پرونده مس رفسنجان برخورد نشود، خیانت است، چون بحث آبروی فوتبال کشور به میان کشیده شده، این موضوع را نمی‌شود کتمان کرد. وقتی می‌گویند موضوع خانوادگی است یعنی می‌خواهند ماجرا را به سادگی تمام کنند. این زنگ خطر است، خواهش می‌کنم نگذارید با صحبت‌هایی که می‌خواهند پرونده فساد را از مسیر اصلی خارج کنند، برخورد جدی شود. موضوع به AFC و فیفا کشیده شده و نباید آبروی فوتبال کشور به خطر بیفتد.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته