دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1403 - 14:10

لزوم زنده نگه‌داشتن امید در جوانان برای مقابله با تهدیدات کشور

لزوم زنده نگه‌داشتن امید در جوانان برای مقابله با تهدیدات کشور
مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: برای مقابله با تهدیدات کشور در آینده باید امید را در جوانان زنده نگه داشت.
کد خبر : 916902

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام حسن زارع مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در نشست هم‌اندیشی اساتید دانشکده هنر و معماری این دانشکده با موضوع انتخابات با اشاره به فرمایش حضرت علی(ع) که مؤمن باید فرزند زمان خود باشد، اظهار کرد: بسیاری بر این عقیده‌اند که باید با زمان جلو رفت و به اصطلاح، فرزند زمان خویش بود. این تعبیر می‌تواند مفاهیم مختلفی داشته باشد و در بسیاری از امور، مصداق پیدا کند؛ اما در گذار تغییرات گسترده روزگار، تکلیف انسان متعبد چیست و به چه کسی میتوان «مؤمنِ به روز» و «روشنفکرِ متدین» گفت؟

وی جوانان را بزرگترین سرمایه کشور دانست و افزود: برای مقابله با تهدیدات کشور در آینده باید امید را در جوانان زنده نگه داشت. دادن روحیه امید به جوانان و امیدوار به آینده بودن را از وظایف اصلی استادان است.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد بیان کرد: تداوم نظام و پیشرفت کشور با حفظ و تداوم حضور مردم بوده؛ جمهوریت نظام نقطه قوت است که دشمن آن را بر نمی‌تابد و همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه یأس و دلسردی مردم به کار گرفته است.

زارع ضعف‌ها در سطح کشور را قابل برطرف کردن دانست و تأکید کرد: باید استادان دانشگاه با صبر و حوصله و تدریجی جوانان را جذب کرده و برای پیشرفت کشور راهکار ارائه دهند. سرنوشت مردم جز با خواست خود آنان قابل تغییر نیست. امید است در آستانه انتخابات دشمن را مأیوس کرده و با انتخاب آگاهانه در پیشرفت کشور کوشا باشیم.

به گزارش آنا، در ادامه استادان و مسئولان دانشکده سوالات خود را مطرح و درباره راهکار‌ها بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته