دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1403 - 11:41

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز تحقیقات دیابت و دانشگاه آزاد اشکذر

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز تحقیقات دیابت و دانشگاه آزاد اشکذر
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز تحقیقات دیابت و مرکز تحقیقات زیست فناوری پزشکی این واحد دانشگاهی خبر داد.
کد خبر : 916868

محمود دهقانی‌اشکذری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز تحقیقات دیابت و مرکز تحقیقات زیست فناوری پزشکی این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد: این تفاهم‌نامه به منظور ایجاد زمینه همکاری‌های علمی - تحقیقاتی و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توانایی‌های علمی – پژوهشی و توسعه همکاری‌های مشترک امضا شد.

وی افزود: هدف از انعقاد تفاهم‌نامه، ایجاد و توسعه همکاری‌های علمی - پژوهشی دو مرکز با استفاده از همه منابع طرفین اعم از نیروی انسانی فنی و بانک‌های اطلاعاتی طرفین است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر به مفاد و مصوبات تفاهم نامه پرداخت و اضافه کرد: از جمله مهم‌ترین موضوع‌های این تفاهم‌نامه، حمایت از فعالیت‌های پژوهشی، علمی و فناوری، همکاری پیرامون تعیین اولویت‌های تحقیقاتی طرفین برای هدایت و تدوین طرح‌های تحقیقاتی مشترک، همکاری و مشارکت در طراحی و اجرای پروژه‌ها از طریق اخذ گرنت‌های پژوهشی ملی و بین المللی است.

دهقانی‌اشکذری بهره‌مند شدن طرفین از امکانات مشترک یکدیگر از قبیل پایگاه‌های داده‌ای(داده‌های منطقه ای، ثبت بیماری، اطلاعات بهداشتی جمعیت استان و ...)، منابع انسانی، مالی و تجهیزاتی با رعایت مقررات درونی هر دانشگاه، همکاری در برگزاری مشترک همایش ها، سمینار میزگرد‌ها و کارگاه‌های آموزشی، همکاری در انجام طرح ها، پایان نامه‌های دانشجویی، تالیف و انتشار کتاب و نشریات علمی - پژوهشی و امکان بازدید محققان و اعضای هیئت علمی و دانشجویان از واحد‌های علمی - پژوهشی طرفین برای ایجاد زمینه همکاری مشترک را از دیگر موضوع‌های این تفاهم‌نامه عنوان کرد.

به گزارش آنا، این تفاهم نام بین مرکز تحقیقات دیابت به نمایندگی محمد افخمی اردکانی و مرکز تحقیقات زیست فناوری پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر به نمایندگی محمود دهقانی‌اشکذری به منظور توسعه همکاری‌های مشترک در ۱۰ماده و در چهار نسخه برای مدت دو سال به امضای طرفین رسید که تمدید و ادامه فعالیت، بازنگری، اصلاح و یا تغییرات اساسی در مفاد آن با توافق نمایندگان طرفین انجام می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته