دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1403 - 10:12

نادی: جریان دانشگاه را وارد صنعت می‌کنیم

نادی: جریان دانشگاه را وارد صنعت می‌کنیم
معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ایجاد دانشکده‌های مشترک با همکاری صنعت با عنوان دانشکده‌های توسعه مهارت‌های فناورانه و کارآفرینانه می‌تواند جریان دانشگاه را وارد صنعت کرد.
کد خبر : 916836

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدعلی نادی معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی همراه با رئیس دانشگاه آزاد استان گلستان سیدعلی طاهری از مجموعه صنعتی صباح استان گلستان بازدید کردند.

محمدعلی نادی در نشستی در حاشیه این بازدید خواستار ارتباط صنعت با دانشگاه شد و اظهار کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی سال ۱۴۰۰ طرح تحولی آغاز شد با عنوان پژوهشیار که در آن برنامه‌های علمی قرار دارد و این برنامه‌های در پاسخ به نیاز‌های موجود در جامعه تعریف شده است.

وی افزود: اتفاق مثبتی که در این زمینه رخ داده این است که پژوهش‌ها در حال هدفمند شدن هستند یعنی دانشجو هزینه و زمانی که صرف می‌کند در راستای حل مسئله ملی، استانی و منطقه است. در طرح پویش دانشجوی کارشناسی ۹۶۰ ساعت به صورت حرفه‌ای دوره کارورزی در صنعت می‌گذراند تا جذب نیرو‌های صنعتی شود.

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: ایجاد دانشکده‌های مشترک با همکاری صنعت با عنوان دانشکده‌های توسعه مهارت‌های فناورانه و کارآفرینانه می‌تواند با توجه به نیاز صنعت شکل می‌گیرند. یعنی به‌جای اینکه دانشجویی یا فردی که در صنعت کار می‌کند را وارد فضای دانشگاه کنیم، جریان دانشگاه را وارد صنعت می‌کنیم.

نادی گفت: در حوزه تربیت نیروی انسانی تمام قد ایستاده‌اند و باید تفاهم‌نامه بین صنعت و دانشگاه ایجاد شود تا بتوانیم دانشجویانی در این زمینه، وارد دانشکده‌های مشترک توسعه مهارتی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته