دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1403 - 13:12

سرلشکر صفوی: روسیه و چین هر دو منافع‌محور هستند/ امروز در مدیترانه، دریای سرخ و باب‌المندب هستیم

سرلشکر صفوی: روسیه و چین هر دو منافع‌محور هستند  امروز در مدیترانه، دریای سرخ و باب‌المندب هستیم
رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس گفت: الان روابط ایران با روسیه و چین نسبتا روابط خوبی است؛ اگر چه روسیه و چین هر دو منافع‌محور هستند و باید در مناسبات سیاست خارجی این ملاحظه را داشته باشیم؛ ضمن آنکه ما با اروپا و دیگر کشور‌ها نیز روابط داریم.
کد خبر : 916710

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سرلشکر پاسدار «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا و رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی صبح امروز (چهارشنبه) در نهمین همایش نهضت خاطره‌گویی دفاع مقدس اظهار داشت: در نهضت خاطره‌گویی باید نسل جوان را در مقابل جنگ شناختی بیمه کنیم.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی افزود: همان طور که نسل جوان دیروز ایران به رهبری حضرت امام در دفاع مقدس شگفتی‌ساز بودند، نسل امروز ایران نیز به رهبری مقام معظم رهبری شگفتی‌ساز خواهند بود که یکی از این شگفتی‌ها عملیات وعده صادق بود که هم دنیا را متعجب کرد و هم دشمنان را.

وی افزود: در عملیات «وعده صادق» در هر یک ثانیه یک موشک و در ۱۰۰ ثانیه بیش از ۱۰۰ موشک شلیک شد، به گونه‌ای که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و دوستان منطقه‌ای آنها اصلا تصور نمی‌کردند در یک مدت کوتاه این چنین طرح‌ریزی دقیق و با قدرتی انجام شود.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی در ادامه گفت: یکی دیگر از شگفتی‌ساز‌ها در زمان حاضر، بحث حضور ملت ایران در انتخابات هشتم تیر امسال است و امیدواریم مردم ایران رئیس‌جمهوری انتخاب کنند که باعث تقویت اقتدار و انسجام ملی ایران، حل مشکلات کشور و افزایش وحدت ملی شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم رئیس جمهوری را انتخاب کنند که دیدگاه‌های او تعارضی با دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی نداشته باشد و خود را نفر دوم بداند. ما یک رئیس حکومت داریم یک رئیس دولت که بین این دو فرق قائل هستیم، از این‌رو رئیس قوه مجریه باید خود را نفر دوم بداند؛ اگر بگوید آقا این را می‌گوید من این را می‌گویم این باعث مشکلات در کشور می‌شود.

سرلشکر صفوی اظهار کرد: رئیس جمهور باید از دوقطبی‌سازی جامعه جلوگیری کند و خودش هم نباید دو قطبی ایجاد کند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در نهمین همایش نهضت خاطره‌گویی دفاع مقدس تصریح کرد: الان روابط ایران با روسیه و چین نسبتا روابط خوبی است؛ اگر چه روسیه و چین هر دو منافع‌محور هستند و باید در مناسبات سیاست خارجی این ملاحظه را داشته باشیم؛ ضمن آنکه ما با اروپا و دیگر کشور‌ها نیز روابط داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته