دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«فیل در تاریکی» در سیحون به نمایش گذاشته می‌شود

«فیل در تاریکی» در سیحون به نمایش گذاشته می‌شود
«فیل در تاریکی» عنوان نمایشگاه گروهی نقاشی به کیوریتوری «مولود عظیم پور» است که از ۲۵ خرداد تا ششم تیرماه در گالری سیحون برپا می‌شود.
کد خبر : 916708

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مولود عظیم پور گفت: «فیل درتاریکی» هشتادمین نمایشگاه گروهی است که کیوریتوری آن را برعهده دارم و در این نمایشگاه ۱۲ اثر از هشت هنرمند نقاش در معرض دید مخاطبان هنر‌های تجسمی قرار می‌گیرد.

به گفته عظیم پور، ابعاد و تکنیک آثار این نمایشگاه متفاوت است و برخی از آثار هنرمندان برای نخستین بار است که در این نمایشگاه در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد.

او افزود: بیشتر نمایشگاه‌هایی که کیوریتوری آنها را برعهده داشته‌ام موضوعی اجتماعی دارند و این موضوعات الزاماً مردم سرزمین خودم را درگیر نکرده‌اند، بلکه موضوعی هستند که بشر امروز با آن درگیر است. برخی از نمایشگاه‌های گروهی که برگزار کرده‌ام با حضور هنرمندان ایرانی و خارجی در چهل کشور دنیا برگزار شده‌اند.

این هنرمند ادامه داد: در نمایشگاه‌های گروهی که برگزار می‌کنم جدا از موضوع، برایم مهم است که آثار با هم هارمونی و هماهنگی داشته باشند و پالت رنگی آثار یکی از مهم‌ترین مواردی است که در نمایشگاه گروهی به آن توجه دارم.

او افزود: در این نمایشگاه آثارعلی گلستانه، همایون سلیمی، یعقوب عمامه پیچ، ایرج اسکندری، بهنام جلالی جعفری، شهرام کریمی، کیوان عسگری و ابراهیم اکبری گرز به نمایش درمی‌آیند.

استیمنت این نمایشگاه مولود عظیم‌پور نوشته است.

«پیوستگی بیان و نوعی استمرار بصری، از نمود‌های مدرنیسم ایرانی است. پیل در تاریکی فارق از این ویژگی نیست. یعنی از ابتدای راه تا به انتهای آن جریان به همین منوال است. هیچ کس زاغچه‌ای را سر یک مزرعه جدی نگرفت. سهراب سپهری این مجموعه درکی از جهانی که فقط قادر به دیدن آن در محدوده‌ی دید خود هستیم و بر کل آن احاطه‌ای نداریم پیش روی ما قرار می‌دهد. نگاهی سحرانگیز در عالم معنا که می‌تواند از هر نقطه آغاز شود. ترکیب در این آثار، بازی نور و سایه، رنگ‌ها، خط‌ها، و تمام عناصر که جایگاهی خاص در اثر دارند. از نگاه مخاطب مهمترین کیفیتی که در تجزیه و تحلیل این آثار مشهود است جلوه مدرنیستی آنهاست، درک و تحلیل تصاویر این مجموعه عملکرد‌های هنرمندان در لایه‌های مختلفی از شناخت اثر میسر می‌باشد. در برداشت اول، این آثار را می‌توان آثار‌ی پنداشت که برآنند تا بر مبنای قواعد ساختاری نقاشانه تابلو‌هایی زیبا و دلپذیر ارائه نمایند. در لایه‌های عمیق‌تر تداعی معانی در ترکیب‌بندی و عناصر آنها نمایان است.»

نمایشگاه فیل در تاریکی از ۲۵ خردادماه تا ششم تیرماه در گالری سیحون واقع در خیابان وزراء، کوچه چهارم، شماره ۱۱ برپاست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته