دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با مجموعه آثاری از طناز عدلی؛

نمایشگاه «پردیس گون» در گالری کاما افتتاح می شود

نمایشگاه «پردیس گون» در گالری کاما افتتاح می شود
نمایشگاه انفرادی «پردیس‌گون» با آثاری از طناز عدلی از روز جمعه، ۱۵ تیر ماه تا ۲۴ تیر در گالری «کاما» به نمایش درمی‌آید.
کد خبر : 921827

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، طناز عدلی، هنرمند نقاش، متولد ۱۳۶۵ است. او پس از ورود به دانشگاه، مدرک کارشناش گرافیک و کارشناس ارشد تصویرگری را دریافت کرده است.

همچنین عدلی در طی سال‌های فعالیت خود به عنوان نقاش و تصویرگر، جایزه‌ پوستر در استان تهران و جایزه‌ موزه‌ امام علی را کسب کرد. از دیگر فعالیت‌های این هنرمند می‌توان عضویت او در انجمن شورای کتاب کودک، تصویرگری چندین کتاب و مجله را یادآور شد. این هنرمند ۱۶ نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی را تاکنون در کارنامه‌ی خود ثبت کرده است. او در این نمایشگاه آثاری در ابعاد بزرگ را با نگاه سورئال و مفهومی از عرفان و جهان موعود خلق کرده است.

مونا خوش‌اقبال، مدیر گالری کاما درباره‌ این مجموعه آثار می‌گوید: «هنر ایران همواره محملی برای تجلی مضامین تمثیلی و عارفانه بوده‌است و هنرمندان نقاش در گذر زمان مفاهیم بهشت و جهنم و برزخ را با گویش تصویر به باور ذهنی مخاطب منتقل می‌کردند آنچنان که به نظر می‌رسد مهم‌ترین مفهوم در این حوزه سلسله مراتب حقیقت باشد که دیگر مفاهیم بر آن استوار می‌گردد.

آنجا که بهشت به معنای جهان روشنی در آسمان‌هاست و به روایتی در دل و بر فراز افلاک است، جایی که نور ازلی و سرسبزی ملکوتی قرار دارند و نیکوان در بهشت و در اوج نور به هلهله مشغولند همان‌جا که بلندترین مرتبه هستی است. مقصد است و مقصود.

طناز عدلی بهشت تمثیلی را با نقشی هایش به عینیت می‌آورد. مجموعه «پردیس‌گون» بازتاب همان جهانی موعود است در ذهن انسانی از نسل معاصر، به تنگ آمده و درگیر با آنچه ماده و جماد نامیدنش که بی‌شک میرایی جزئی از آن است. نقاش با قلمی زنانه که گاهی ما را به یاد تاپستر‌های قدیمی و کوبلن‌بافت‌های مادرانمان می‌اندازد، به دنیایی می‌برد که سخن از ابدیتی نامیرا دارد در پرتو رنگ و نور.»

علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند هر روز از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۲۰:۰۰ به گالری کاما مراجعه کنند. گالری کاما شنبه‌ها تعطیل است. نشانی گالری کاما: تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن سابق)، خیابان دیدار شمالی، کوچه کیش شرقی و پلاک

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته