دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محسن هرمزی مطرح کرد؛

اختصاص نیمی از بودجه 1403 شهرداری تهران به حمل و نقل/ فاز اول اتوبوس‌های برقی رونمایی می‌شود

اختصاص نیمی از بودجه 1403 شهرداری تهران به حمل و نقل  فاز اول اتوبوس‌های برقی رونمایی می‌شود
سرپرست سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: نیمی از بودجه شهرداری تهران در سال جاری به موضوع حمل و نقل اختصاص یافت و این نشان‌ از اهمیت مسئله حمل و نقل دارد.
کد خبر : 916692

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران امروز بیست و سوم خرداد ماه در مراسم رونمایی از یکصد دستگاه اتوبوس نو با بیان اینکه شهر تهران در ابتدای این دوره مدیریت شهری در حوزه حمل‌ونقل دچار عقب‌ماندگی بود، گفت: عقب‌ماندگی در این حوزه به‌گونه‌ای بود که فرسودگی ناوگان حوزه اتوبوسرانی به حدود ۸۰ درصد رسیده بود و فقط ۱۳۰ دستگاه اتوبوس در دوره قبلی وارد چرخه شده بود.

وی با بیان اینکه عدم توجه به زیرساخت و بازسازی و مهندسی کار و خطوط جدید باعث بروز مشکلات مفرط شد، گفت: نیمی از بودجه شهرداری تهران در سال جاری به موضوع حمل و نقل اختصاص یافت و این نشان‌دهنده اهمیت مسئله حمل و نقل دارد.

هرمزی با بیان اینکه قرارداد ۲۷۵۵ اتوبوس با تولیدکنندگان داخلی بسته شد، گفت: از ابتدای این دوره ۹۴۹ دستگاه را تحویل گرفتیم. اگر این دوره را با تمام دوره‌های قبلی مقایسه کنید این یک نصاب دست نیافتنی است و  همچنین در کنار این موضوع با کمک دولت به میزان ۲۵۰۰ اتوبوس برقی قرارداد بستیم و تا شهریورماه از فاز اول این اتوبوس‌ها رونمایی خواهد شد.

سرپرست شرکت راه آهن شهری تهران وحومه(مترو) با بیان اینکه با این اقدامات مسیر توسعه جمهوری اسلامی ورق جدیدی می‌خورد و این اتفاق مبنی بر اینکه ما از خودرو‌های دیزلی گذار کنیم را رقم می‌زند. تاکید کرد که این اقدام با کمک شهردار تهران و دولت میسر نمی‌شد. توجه به تولید کنندگان داخلی نیز از جمله اقدامات این دوره بود.  

به گفته هرمزی، در حوزه تاکسیرانی شهرداران مناطق به کمک ما آمدند و قرار است با کمک شهرداری منطقه ۲۲ از سهمیه ون‌های جدید ایران‌خودرو استفاده کنیم و با تامین منابع شهرداری منطقه ۲۲ تا ماه آینده در دو فاز یکصد ون به ناوگان وارد می‌شود.

هرمزی با بیان اینکه در حوزه مترو تکلیف ۲۰ ساله مترو را آغاز و حفاری خطوط ۱۰ آغاز شد، گفت: قرارداد خط ۹ انجام شد و به زودی قرارداد احداث خط ۱۱ نیز به زودی منعقد شده و تا پایان سال پرونده توسعه خطوط ۶ و ۷ بسته می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد حوزه‌های نرم‌افزاری با تاکید بر اینکه امسال شاهد رخداد‌های خوبی در این حوزه خواهیم بود، گفت: امیدوارم این اتوبوس‌ها موجب خوشحالی مردم شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته