دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1403 - 10:32
در دیدار با وزیر خارجه تایلند

باقری: چندجانبه‌گرایی تفکر نوین برای حل مسائل جهانی است

باقری: چندجانبه‌گرایی تفکر نوین برای حل مسائل جهانی است
سرپرست وزارت خارجه کشورمان در دیدار با وزیر خارجه تایلند، گفت: یکجانبه‌گرایی در حل موضوعات مهم دنیا دچار عقبگرد و بن‌بست شده است.
کد خبر : 916635

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه ایران در ادامه رایزنی‌هایش در حاشیه نشست بریکس در شهر نیژنی نووگورد روسیه با ماریس سانگیامپونگسا وزیر امور خارجه تایلند دیدار و گفت‌وگو کرد.

سرپرست دستگاه دیپلماسی در این دیدار ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید در پیشبرد برنامه‌های سیاست خارجی به‌خصوص در توسعه روابط با کشورهای آسیایی امتداد یابد.

باقری با اشاره به سفر کوتاه اما ثمربخش اخیرش به تايلند و دیدار با مقامات عالی این کشور، بر وجود ظرفیت‌های بسیار مناسب برای توسعه و ارتقای همکاری‌ها در عرصه اقتصادی و تجاری بین دو کشور تأکید کرد.

سرپرست وزارت خارجه با تأکید بر اینکه وضعیت اسفبار جاری در غزه نتیجه حکمرانی یکجانبه‌گرایی در جهان است، تصریح کرد: کشورهایی مانند آمریکا نه تنها اقدامی برای توقف این کشتار نمی‌کنند،‌ بلکه برای ادامه نسل‌کشی در غزه تسلیحات پیشرفته در اختیار اشغالگران قرار می‌دهند و این به معنای بن بست و ناتوانی یکجانبه گرایی از ارائه راه‌حل برای مسائل و معضلات جهانی است.

وی با اشاره به اینکه یکجانبه‌گرایی در مورد موضوعات مهم دنیا دچار عقبگرد و بن بست شده است، اظهار داشت: رویکرد چندجانبه‌گرایی تفکر نوین برای حل مسائل جهانی است.

ماریس سانگیامپونگسا، وزیر امور خارجه تایلند هم در این دیدار تأکید کرد: ما درصدد تقویت روابط با ایران در ابعاد دوجانبه و چندجانبه از جمله در قالب بریکس هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته