دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دختر شهیدجمهور:

علم برای تحقق به شجاعت، عدل و تقوا نیاز دارد

علم برای تحقق به شجاعت، عدل و تقوا نیاز دارد
دختر شهید جمهور با بیان اینکه حاج‌آقا رئیسی در حوزه مدیریتی شجاعت برایشان اهمیت بسیار زیادی داشت، گفت: علم برای تحقق به شجاعت، عدل و تقوا نیاز دارد.
کد خبر : 916623

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید ریحانه سادات رئیسی، دختر شهید جمهور در نشست بین‌المللی یک دهه سخن رهبر حکیم انقلاب اسلامی با جوانان آمریکا و اروپا، ورق خوردن تاریخ از غرب تا شرق که امروز پیش از ظهر در سازمان مرکزی دانشگاه تهران در سالن شهید آیت‌الله رئیسی برگزار شد، اظهار کرد: کنگره بین‌المللی علم و قرآن امامزاده داوود برگزار شد و این کنگره یک مسئله سلسله‌ایی است.

وی با بیان اینکه مسئله علم تنها نقطه متفاوت ادم و موجودات دیگری است، تصریح کرد: همه ما روایت جن و ملائکه را می‌دانیم؛ اما مسئله علم است که انسان را متمایز جلوه می‌دهد.

دختر شهید جمهور با اشاره به اینکه محل علم و تعلیم دانشگاه است، تصریح کرد: اما باید مراقب باشیم، زیرا علم همچون شمشیر دولبه است؛ همه آن را می‌دانند؛ ولی عمل نمی‌کنند.

رئیسی با بیان اینکه آحاد جامعه باید قرآن را بخوانند و با خود عجین کنند، ابراز کرد: همگی می‌رویم، می‌آییم؛ اما قران می‌ماند. این را بدانید که هر کسی فرصت محدودی دارد و فرصت آیت‌الله شهید رئیسی ۶۳ سال بود.

وی با بیان اینکه تقوا در این فرصت محدود می‌تواند همچون کاتالیزوز عمل کند، عنوان کرد: تقوا امر کنشی است و این امر کنشی ضرورت دارد. هر چقدر موقعیت حاج آقا رئیسی بالاتر می‌رفت، تقوایش نیز بیشتر می‌شد.

دختر شهید جمهور با اشاره به اینکه امر قسط و عدل در عمل به تقوا نیز ضرورت دارد، ادامه داد: عدل عمل کردنی است و نوشتنی نیست؛ کاتالیزوزی که علم را به عمل برساند، مسئله عدالت است.

رئیسی ضعف دنیا را ضعف در عمل تلقی کرد و گفت: ضعف در پیشبردهای علمی نداریم، بلکه پایه و اساس ضعف در عمل است.

وی با بیان اینکه از شهید جمهور درخواست داشتم تا به دانشگاه تهران نرود، ادامه داد: من معتقد بودم که دانشگاه تهران اذیت می‌کند و من یکی از کسانی بودم که ایشان را از رفتن به دانشگاه تهران منع کردم؛ اما ایشان مقاومت داشتند.

دختر شهید جمهور با بیان اینکه حاج‌آقا رئیسی در حوزه مدیریتی شجاعت برایشان اهمیت بسیار زیادی داشت، اظهار کرد: علم برای تحقق به شجاعت، عدل و تقوا نیاز دارد.

رئیسی با اشاره به تعداد صفحات قرآن، ابراز کرد: این کتاب با شش هزار صفحه‌ می‌ماند و ما همه میریم؛ لذا باید این کتاب مقدس را مبنا قرار دهیم. این شهادت برای هر ارگان باید چیزی داشته باشد؛ برای دانشگاه باید به این صورت باشد که یه پله صعود کند.

وی از رئیس دانشگاه تهران برای افتتاح سالن آیت‌الله رئیسی تشکر کرد و ادامه داد: تشکیل پله متقیانه و قسط‌محور در دانشگاه ضرورت دارد. اگر اتفاقی قرار است در حوزه دانشگاه رخ دهد، صعود شرایط علمی کشور است.

دختر شهید جمهور خاطرنشان کرد: شرایط علمی کشور باید به سمتی حرکت کند که بر اساس قران کریم با دنیا قابل رقابت و برتر باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته