دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1403 - 20:44

فروردین: تاج قول داده با مفسدان برخورد جدی کند/ مجلس برای VAR بودجه تصویب کرده است+فیلم

فروردین: تاج قول داده با مفسدان برخورد جدی کند  مجلس برای VAR بودجه تصویب کرده است+فیلم
رئیس فراکسیون ورزش مجلس گفت: باید برخورد قاطعی با مسببان فساد در فوتبال صورت گیرد تا درسی برای همه شود.
کد خبر : 916573

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی فروردین پیش از دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان اظهار کرد: ضمن تبریک صعود تیم ملی که از قبل مسجل شده بود برای حضور در جشن صعود به مرحله بعدی که از قبل تدارک دیده شده بود به ورزشگاه آمدم و امیدوارم نتیجه جوری رقم بخورد که همه خوشحال شویم.

وی در مورد پرونده فساد در فوتبال گفت: حیفم می‌اید که ورزش به این جذابی که می‌تواند موجب نشاط شود با خطا‌های مدیریتی باعث رنجش خاطر علاقه‌مندان به فوتبال باشد. اول نباید این اتفاق می‌افتاد و قطعاً مسببان این اتفاق محاکمه شوند. دوم مردم انتظار رخ دادن چنین اتفاقی را نداشتند، حالا که اتفاق افتاده انتظار برخورد را دارند. مطمئناً از جایگاه نظارتی کوتاه نمی‌آییم، تا زمانی که شاهد برخورد قاطع باشیم. تمام عواملی که باعث بی اعتمادی شدند پاسخگو باشند و کاملاً برخورد قاطعی صورت گیرد.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس در مورد اینکه با مس رفسنجان همانند یوونتوس که به دسته پایین‌تر سقوط کرد، در صورت قطعی شدن تخلف،  برخورد می‌شود، تصریح کرد: کمترین خواسته جامعه فوتبال برخورد است، تخلف محرز شده، باید برخورد قاطعی صورت گیرد تا درسی برای همه شود.

وی درباره اینکه مهدی دادرس گفته فوتبالی‌ها خودزنی می‌کنند، گفت: ما هم معتقدیم اگر در جایی خطای کوچکی صورت می‌گیرد باید برخورد شود و تا آنجایی که می‌شود اجازه ندهند تا خطایی رخ دهد. اگر جلوی فساد گرفته نشود سیستمی می‌شود. فضای ورزش باید پاک باشد و کوچک‌ترین لکه یا نقطه سیاهی در آن نباشد. مخصوصاً فوتبال که این قدر مخاطب دارد.

فروردین در مورد اینکه مهدی تاج پای پرونده است، تصریح کرد: آقای تاج محکم پای کار هستند. در تماس با او خواهان آن شدیم با این موضوع که موجب ناراحتی همه شده برخورد شود و قول دادند محکم برخورد می‌شود.

وی در مورد اختلاف شرکت توسعه و فدراسیون فوتبال در مورد VAR گفت: در مجلس محل اعتباری VAR را دیدیم. قالیباف هم پای کار آمده و حمایت کرده، پول برای تکنولوژی جدید VAR پیش‌بینی شده است. به زودی هم تخصیص بودجه صورت می‌گیرد. در بودجه ۱۴۰۳ دیده و ان‌شاءالله اجرایی می‌شود.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس در مورد اینکه پول به اشتباه به شرکت توسعه رفته، گفت: دیوان محاسبات بازوی نظارتی مجلس است و انتظار داریم موضوع را شفاف کند. آنچه مشخص است دغدغه ما و مردم موضوع VAR بود که با همکاری دوستان در مجلس و ورود رئیس مجلس بودجه تخصیص یافته، چند روز پیش هم که صحبت کردیم قول این موضوع داده شد.

وی در مورد گلایه قلعه‌نویی از پرواز تیم ملی به هنگ‌کنگ گفت: سرمربی تیم ملی حق دارند و نباید پرواز تیم ملی دغدغه ایجاد کند. بودجه‌هایی که در مجلس برای ورزش تخصیص داده شده مشخص است و سوءمدیریت باعث چنین مشکلاتی می‌شود. مشکل بودجه‌ای نبود و حتماً در دیدار با وزیر گلایه‌های خودم را اعلام می‌کنم.

فروردین در مورد تنوع در تخلفات فسادی فوتبال باعث بی اعتمادی عمومی می‌شود، تصریح کرد: ورزش نسبت به سایر حوزه‌ها شفاف است ولی انتظار داریم یک مورد هم چنین اتفاقاتی نیفتد. چون جامعه سالمی داریم و افراد باشرفی در فوتبال کار می‌کنند. یک مورد تخلف هم رخ دهد باعث بی اعتمادی می‌شود و باید برخورد صورت گیرد تا هر روز مجبور به پاسخگویی نباشیم. 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته