دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اسماعیل امینی در گفت‌وگو با آنا؛

«باغ کتاب» لزوماً برای کودکان نیست/ جذب مخاطب خاص بر موفقیت باغ کتاب می‌افزاید

«باغ کتاب» لزوماً برای کودکان نیست  جذب مخاطب خاص بر موفقیت باغ کتاب می‌افزاید
اسماعیل امینی شاعر و نویسنده، اقدامات باغ کتاب در حوزه ترویج کتاب و کتاب‌خوانی را مؤثر دانست و گفت: جذب مخاطب خاص بر موفقیت باغ کتاب می‌افزاید.
کد خبر : 916453

اسماعیل امینی شاعر طنزپرداز و نویسنده با اشاره به فعالیت‌های باغ کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: این موضوع که باغ کتاب موفق شد برای مردم جذابیت ایجاد کند، موفقیت بزرگی است. به هرحال مردم باغ کتاب را می‌شناسند، رفت و آمد می‌کنند و مخاطبان فرهیخته‌ای در این مجموعه وقت می‌گذارند، اتفاق خوشایندی است.

امینی با اشاره به فعالیت‌های باغ کتاب در حوزه ترویج کتاب و کتاب‌خوانی ادامه داد: باغ کتاب در حوزه ترویج کتاب مجموعه موثری است و به دلیل امکانات و استقبال مردم می‌تواند موفق‌تر نیز عمل کند.

وی گفت: باغ کتاب لزوماً برای کودکان نیست و تا جایی که بنده از ابتدای ساخت باغ کتاب اطلاع دارم قرار بود این مجموعه مکانی برای مؤلفان کتاب نیز باشد. در واقع جلب خواص نیز اهمیت زیادی دارد و می‌تواند بر موفقیت باغ کتاب تأثیرگذار باشد. خیلی از مؤلفان و مترجمان ما نیازمند فضایی مانند باغ کتاب برای نوشتن و کار‌های ترجمه شان هستند.

این شاعر گفت: باغ کتاب می‌تواند فعالیت‌های تخصصی‌تر نیز انجام دهد. اما به صورت کلی باغ کتاب مجموعه مفید و خوبی برای آموختن و تفریحات سالم است. این مجموعه اگر فعالیت‌های تخصصی‌تر نیز انجام دهد می‌تواند موفق‌تر شود.

امینی با اشاره به اهمیت فعالیت فرهنگی در حوزه کودک گفت: هر ابتکاری برای نزدیک شدن مخاطب و مؤلف به هنر نوعی خدمت به فرهنگ است و این مسئله برای کودکان اهمیت بیشتری دارد. زیرا کودکان در سنی هستند که اشتیاق آموختن را دارند. گاهی نظام تعلیم و تربیت ما پاسخگوی این اشتیاق کودکان نیست به همین جهت رویداد‌های کتاب‌محور می‌تواند مفید باشد.

وی افزود: خانواده‌ها باید به اهمیت دوره کودکی پی ببرند. کودکان آینده کشور هستند و باید توجه ویژه‌ای به پرورش این گروه سنی داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته