دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1403 - 09:34
در گفت وگو با آنا

کلهر: فاصله تیراندازان کشورهای دیگر با ما زیاد شده است/به طور قطع نمی توانم بگویم در المپیک مدال می گیریم

کلهر: فاصله تیراندازان کشورهای دیگر با ما زیاد شده است به طور قطع نمی توانم بگویم در المپیک مدال می گیریم
کارشناس تیراندازی گفت: فاصله تیراندازان برخی از کشورها با ما زیاد شده و کار را برای ورزشکاران ما سخت کرده است.
کد خبر : 916431

مسعود کلهر در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا در رابطه با عملکرد تیم ملی تیراندازی در جام جهانی مونیخ گفت: در این مسابقات، ترکیبی از ورزشکاران المپین و تعدادی از ورزشکاران غیر المپین در دو رشته تفنگ و تپانچه حضور داشتند. در رشته تپانچه هانیه رستمیان در ماده های 25 و 10 متر بود و توانست در ماده 10 متر بادی رکورد خودش را تغییر بدهد و نتیجه قابل قبولی به دست آورد. هرچند به عنوان نفر هشتم توانست به فینال راه پیدا کند ولی در رده هفتم قرار گرفت. ان شالله بتواند در این فرصت کم باقی مانده تا مسابقات المپیک 2024 پاریس تمرینات آمادگی خوبی برای این مسابقات سخت داشته باشد. در بخش تفنگ نیز، ارزیابی مثبتی ندارم اما تجربه ای بود برای مربیان که بتوانند ارزیابی داشته باشند از وضعیت فعلی تیم ملی و ورزشکاران؛ چراکه در المپیک پاریس در بخش انفرادی بانوان 180 نفر در 15 رشته رقابت می کنند.

فاصله ایجاد شده، کار را سخت کرده

 کلهر خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه تعداد افرادی که به المپیک راه پیدا کرده اند زیاد است، این ورزشکاران پیشرفت های زیادی نیز داشتند. مانند کشور های  چین و کره و آلمان که رکورد های قابل توجهی به دست آوردند. در مونیخ فهمیدیم  فاصله آنها با ورزشکاران ما زیاد شده و به همین دلیل کار برای ورزشکاران ما سخت تر شده. باید در این فرصت باقی مانده تمهیداتی صورت بگیرد تا به مرحله ای برسیم که در رقابت با کشورهایی که این مقدار پیشرفت کرده اند حرفی برای گفتن داشته باشیم.

4 فاکتور اصلی در ارتقا تیراندازی بسیار مهم هستند

این کارشناس تیراندازی درباره تمهیدات لازم برای پیشرفت تیم گفت: پروسه زمانبندی ارتقا برای تیراندازی به 4 فاکتور مهم آمادگی جسمانی، تاکتیکی، تکنیکی و  روحی و روانی نیاز دارد. در این فرصت باید به بحث روحی و روانی ورزشکاران توجه شود و بتوانند آنها را در یک وضعیت ایده آل نگه دارند تا بتوانند در سطح مطلوب به رقابت در این مسابقات بپردازند. ورزشکاران باید بتوانند رکورد های خود که در رنکینگ داخل برتر هستند را در شرایط المپیک حفظ و بهبود ببخشند.

سفر به هانوفر فرصت خوبی است

وی اظهار کرد:ما در این بازه زمانی نمی توانیم فاصله رکورد های خودمان با رکورد کشورهای برتر را پر کنیم اما می توانیم نزدیک شویم که این موارد مشروط به آمادگی روحی و روانی ورزشکاران و آمادگی تجهیزات آنها است. رشته تیراندازی تجهیزات محور هست و به لحاظ فنی بسیار تأثیرگذار است. یکی از اهداف سفر به هانوفر این است که بتوانند از تجهیزات خوب استفاده کنند و تجهیزات ورزشکاران ارزیابی شود و آماده شوند برای المپیک.

شرایط عمومی مسابقه بسیار اثر گذار است

کلهر درباره پیشرفت یا عدم پیشرفت تیم ملی نسبت به گذشته گفت: نمی توانیم بگوییم اصلا پیشرفت نداشته ایم اما به اینکه نتیجه این پیشرفت باعث موفقیت صد درصدی در مسابقات المپیک پاریس شود، اعتماد ندارم. به هر حال اتفاقات زیادی ممکن است پیش بیاید. چه بسا رقبایی که در وضع مطلوب قرار دارند، نتوانند به لحاظ فنی خوب ظاهر شوند و فرصت را برای ورزشکاران ما مهیا کنند تا حرفی برای گفتن داشته باشند. اما به طور قاطع نمی توانیم بگوییم به مدال می رسیم و فقط می توانم بگویم که احتمال دارد شرایط عمومی مسابقه بسیار اثر گذار باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته