دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1403 - 11:26

نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها مقابل دوقطبی‌سازی‌ها ایستادگی کند

نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها مقابل دوقطبی‌سازی‌ها ایستادگی کند
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت:‌ نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها باید مقابل برخی از دوقطبی‌سازی‌های غلط و تقابل علم و دین ایستادگی کند.
کد خبر : 916424

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین تکریم و معارفه مسئولان قدیم و جدید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر با حضور مسئولان برگزار و با قدردانی از تلاش حجت‌الاسلام مجتبی یاور فینی معاون سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این واحد دانشگاهی، حجت‌الاسلام حمیدرضا رضوانی به‌عنوان سرپرست این نهاد معرفی شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در این مراسم با بیان نقش و جایگاه این نهاد در دانشگاه اظهار کرد: مبنا و بنای تأسیس دانشگاه در دوران پهلوی، مخالفت با دین بوده؛ بنابراین با ظهور انقلاب اسلامی در ایران، مسیر دانشگاه در راستای درست قرار گرفت با حضور عالم دینی در دانشگاه‌ها تحول بزرگی برای همسویی مبانی علمی و دینی رقم خورد و در نتیجه شاهد تربیت نیرو‌های متخصص و متعهد در کشور بودیم.

حجت‌الاسلام حسن عارضی با اشاره به نقش روحانیت در شناسایی مشکلات جوانان و کمک به حل این مشکلات گفت: مقام معظم رهبری، تربیت عالِم، تولید علم و جهت دادن به این دو مقوله را سه وظیفه اصلی دانشگاه دانستند؛ بنابراین جهت دادن به علم در راستای دین، وظیفه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها است. به عبارتی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها به‌عنوان نماینده حوزه در دانشگاه بوده و باید در مقابل برخی از دوقطبی سازی‌های غلط و تقابل علم و دین ایستادگی کند.

وی، علم‌آموزی و جهت دادن درست به علم در راستای درست زندگی کردن را از وظایف روحانیت در دانشگاه دانست و اضافه کرد: روحانیت به‌عنوان معلم و استاد وظیفه دارد، راه درست زندگی کردن را با جهت‌دهی صحیح به علم به جوانان بیاموزد و این کار وظیفه بسیار سخت و دشواری بوده که بر دوش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها قرار گرفته؛ از این‌رو روحانیت در دانشگاه با چهار مخاطب خود شامل دانشجویان، استادان، کارکنان و رئیس دانشگاه باید با سعه‌صدر، حُسن خُلق، و رفتار صحیح ارتباط دوستانه برقرار کرده و نقش خود را به‌درستی ایفا کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر به دلیل وجود زیرساخت‌های کم‌نظیر سخت‌افزاری و حضور رئیس، اعضای هیئت رئیسه، دانشجویان، استادان و کارکنان با روحیه جهادی، زمینه‌ساز تربیت نسلی درخشان از جوانان مستعد ایران اسلامی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته