دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1403 - 10:48

اسلامی: ۲۵۰ نقطه در دنیا برای اخذ رأی از ایرانیان در نظر گرفته شده است

اسلامی: ۲۵۰ نقطه در دنیا برای اخذ رأی از ایرانیان در نظر گرفته شده است
سخنگوی ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: ۲۵۰ نقطه در سراسر دنیا برای اخذ رأی از ایرانیان خارج کشور در نظر گرفته شده است.
کد خبر : 916416

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۸ تیر 1403 و برنامه ریزی وزارت کشور برای برگزاری این انتخابات در سراسر کشور و کشور‌های مختلف جهان اظهار کرد: ۲۵۰ نقطه در سراسر دنیا برای اخذ رأی از ایرانیان خارج کشور در نظر گرفته شده است.

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، تنها انتخاباتی است که همزمان با داخل کشور در خارج از کشور نیز برگزار می‌شود که نحوه و مکان و ساعت برگزاری آن از طریق نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به آگاهی هموطنان مقیم رسانده می‌شود.

هموطنان مقیم خارج کشور جهت اخذ رأی می‌توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی مجاز در روز انتخابات و در ساعات اعلامی از سوی نمایندگی‌های کشورمان به شعب اعلامی که (سفارتخانه‌ها یا سر کنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران) مراجعه کنند.

بر اساس تبصره (اصلاحی۱۳۹۱/۱۰/۲۶) ماده ۱۹ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری: رأی‌دهندگان در خارج از کشور در صورت همراه نداشتن شناسنامه و کارت ملی می‌توانند با ارائه گذرنامه معتبر ایرانی، رأی دهند؛ بنابراین به موجب این ماده ایرانیان خارج از کشور می‌توانند در صورت عدم دسترسی به شناسنامه یا کارت ملی از گذرنامه معتبر ایرانی خود برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری استفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته