دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1403 - 10:23
در حاشیه اجلاس وزرای خارجه بریکس؛

علی باقری با همتای قزاقستانی دیدار و گفت‌وگو کرد

علی باقری با همتای قزاقستانی دیدار و گفت‌وگو کرد
علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با وزیر امور خارجه قزاقستان در حاشیه نشست وزرای  امور خارجه بریکس در شهر نیژنی نووگورود روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر : 916407

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در یکی دیگر از دیدار‌های خود در حاشیه نشست  وزرای امور خارجه کشور‌های عضو بریکس با مورات نورتلئو وزیر خارجه قزاقستان در خصوص موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه روابط دوجانبه و منطقه گفت‌وگو وتبادل نظر کرد.

سرپرست دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: آیت الله رئیسی از آغاز ریاست جمهوری شان اهمیت زیادی به سیاست خارجی و تعامل با کشور‌های مختلف جهان در راستای تثبیت  ثبات و صلح و امنیت پایدار  داشت و در این راستا برای کشور‌های همسایه و منطقه و مسلمان اهمیت ویژه‌ای قائل بودند.

باقری خاطرنشان کرد: امروز همبستگی و همراهی کشور‌های منطقه بیش از گذشته است و ما اعتقاد داریم هر چه کشور‌های منطقه پیوند‌های نزدیک تری داشته باشند، ما منطقه‌ای امن‌تر و با ثبات‌تر خواهیم داشت.

وی نقطه شروع سیاست همسایگی دکتر رئیسی را اعتماد متقابل سیاسی خواند که با پیوند‌های مستحکم اقتصادی، مناسبات پایداری را میان همسایگان رقم خواهد زد.

وی با اشاره به فرصت‌های فراوان و برخی چالش‌ها در روابط بین کشور‌های منطقه تاکید کرد: برای گذر موفق از مشکلات و چالش‌ها و اختلافات همواره باید گفت‌وگو را بعنوان یک اصل میان خود حاکم کنیم.

باقری تاکید کرد: مهم‌ترین تهدید کنونی در منطقه جنایت و نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه است و مواجهه با تهدید صهیونیست‌ها و کمک به مردم مظلوم غزه هم وظیفه انسانی و اسلامی ما  و هم حرکت در مسیر تامین ثبات و امنیت منطقه است.

مراد نورتلئو، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قزاقستان نیز در این دیدار مجددا مراتب تسلیت و همدردی دولت و مردم کشورش را بابت ضایعه شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران ابراز  داشت.

وی با اشاره به خاطره خوب سفر دکتر رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید به قزاقستان تاکید کرد:  ما باید با تلاش مشترک مسیر ایشان در توسعه روابط را در راستای منافع و امنیت دو کشور ادامه دهیم.

وی افزود: عزم ما در مورد همکاری نزدیک با تهران راسخ است و ما شرکای خوبی در عرصه‌های منطقه‌ای در حمایت از یکدیگر هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته