دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1403 - 11:14
معاون وزیر راه خبر داد؛

مکان‌یابی ساخت شهرک در کلان‌شهرها توسط ۵۰ مشاور شهرساز خبره

مکان‌یابی ساخت شهرک در کلان‌شهرها توسط ۵۰ مشاور شهرساز خبره
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ۵۰ مشاور شهرساز خبره را به کار گرفته‌ایم که مکان‌یابی کنند و از طریق شهرک‌سازی مشکل مسکن را در کلان‌شهرها برطرف کنیم.
کد خبر : 916387

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا،  ارسلان مالکی امروز در نشست خبری درباره مأموریت‌ها و اهداف اجرایی در سال جاری این سازمان گفت: مسکن و تأمین زمین در دولت‌های گذشته با کندی و در برخی از مواقع متوقف بود؛ اما در دولت سیزدهم رکود تأمین زمین برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن را شکستیم.

مالکی ادامه داد: تأمین زمین در دولت سیزدهم به صورت جهادی بود و با توجه به کمبود زمین در دولت‌های گذشته مدتی برای تأمین زمین گذشت.

رئیس هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن افزود: دولت سیزدهم ۱۵۳ هزار هکتار زمین تسهیل کرد که به نسبت متوسط ۱۰ سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد داشته است که از این میزان ۱۱۰ هزار هکتار زمین برای ساخت وچرخه مسکن مورد بررسی قرار گرفت و از این میزان هم ۴۸ هزار هکتار برای ساخت مسکن قطعی شد و ۳۱ هزار هکتار در کارگروه‌های کارشناسی با مخالفت روبرو شد و ۱۸ هزار هکتار هم در مراحل بررسی کارشناسی قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در هیچ یک از دوره‌های دولت‌های گذشته این میزان زمین تأمین و مورد کارشناسی قرار نگرفته بود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن توضیح داد: ۵۰ مشاور شهرساز خبره را به کار گرفته ایم که مکان‌یابی کنند تا از طریق شهرک سازی مشکل مسکن را در کلان شهر‌ها برطرف کنیم.

وی گفت: شناسایی ۱۰۰ نقطه برای ساخت شهرک سازی در کل کشور انجام شده که از این میزان مراحل تصویب ۶۰ نقطه به اتمام رسیده و در ۱۱ نقطه مراحل شهرک سازی انجام شده است.

مالکی با بیان اینکه ۵هزار و ۹۰۰ هکتار اراضی از دستگاه‌ها شناسایی و سند آنها اخذ شد، گفت: برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن از ظرفیت تمامی بخش‌ها استفاده کردیم که ۲۳هزار هکتار از اراضی بخش خصوصی تأمین شد.

به گفته مالکی، توافقات خوبی با بنیاد مستضعفان، دانشگاه آزاد، اوقاف انجام شد تا اراضی مورد نیاز برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن تأمین شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد: طرح تفصیلی وطرح جامع برای ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن و اراضی آنها انجام شد و این اقدامات از طریق متخصصان در این زمینه انجام شد.

وی گفت: آماده سازی ۱۵۷۰ پروژه برای واحد‌های نهضت ملی مسکن شروع شده و در مراحل مختلف کمیسیون ماده ۵ قرار دارد.

مالکی با بیان اینکه از طریق مولد سازی دارایی‌ها و از منابع داخلی برای آماده سازی پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده شده است، گفت: یک کار بی نظیری از طریق مولد سازی و ارزش افزایی این پروژه‌ها انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: سازمان ملی زمین و مسکن در دولت سیزدهم ۴۸هزار پرونده حقوقی را به سرانجام رساند همچنین ۵۲۱هزار تعرض به اراضی دولتی را شاهد بودیم که از طریق یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن پیگیری شد که ۱۵هزار ۲۰۲ مورد رفع تعرض شد که معادل ۶هزار ۹۰۰ هکتار زمین بوده است. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته