دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان در ارتقای فرهنگ حمایت از مصرف کننده

استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان در ارتقای فرهنگ حمایت از مصرف کننده
رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: قانون حمایت از مصرف کننده و خدماتی، برای واحد‌های صنعتی که به فرهنگ حمایت از مصرف کننده اهمیت می‌دهند، حدود ۱۲ خدمت در نظر گرفته است که در این فرآیند از شرکت‌های دانش‌بنیان جهت ارتقای این نوع خدمات استفاده شده است.
کد خبر : 916295

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین فرهیدزاده در بیست و دومین همایش ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اظهار کرد: جایزه در راستای حمایت و تشویق واحد‌های صنعتی در سال ۸۰ در مجمع عمومی سازمان تصویب شد. قانون حمایت از مصرف کننده هم خدماتی برای واحد‌های صنعتی که به فرهنگ حمایت از مصرف کننده اهمیت می‌دهند، حدود ۱۲ خدمت در نظر گرفته است.

به گفته رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، تفاوت این دوره با دوره‌های قبل این است که در این فرآیند از شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده شده است. یکی از مهم‌ترین شاخص‌های جایزه نیز رضایتمندی است.

فرهیدزاده با بیان اینکه حدود۲۰۰ شرکت وارد فرآیند ارزیابی شدند و ۳۰ شرکت توانستند جایزه دریافت کنند، گفت: در سال جاری بیش از ۴۰۰ هزار بازرسی در بازار انجام شده که در نتیجه آن ۱۲ همت پرونده تشکیل شده است. اگر پرونده‌های مربوط به بازار نوروز را هم در نظر بگیریم نزدیک به ۲۰ همت پرونده تشکیل شده است.

وی افزود: البته بحث اصلی و اولویت تامین است. از نظر مکانیزم اقتصادی اگر تامین درست داشته باشیم، نباید به این پرونده‌ها برسیم. هر چند باید با سواستفاده گران برخورد کرد.

به گفته این مقام مسئول در حال حاضر حدود ۷۰۰۰ ناظر افتخاری در کشور فعال هستند.

هیچ فرقی بین مصرف کننده و تولیدکننده نیست

عباس علی آبادی، وزیر صمت نیز در این نشست گفت که هیچ فرقی بین مصرف کننده و تولیدکننده نیست به همین دلیل سازمان یکی است. آنچه باید بین مصرف کننده و تولیدکننده حاکم باشد اخلاق است و هر دو طرف معامله باید راضی باشند در غیر این صورت باطل است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته