دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1403 - 15:28

برق ادارات پرمصرف شهر تهران قطع می‌شود

برق ادارات پرمصرف شهر تهران قطع می‌شود
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: از امروز برق اداره‌هایی که مصوبه هیات دولت مبنی بر کاهش مصرف برق را رعایت نکنند قطع خواهد شد.
کد خبر : 916290

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ؛ کامبیز ناظریان اظهار کرد: مطابق مصوبه ابلاغی هیات وزیران؛ همه دستگاه‌های اجرایی و ادارات، موظف به کاهش مصرف برق با اولویت خاموش کردن روشنایی غیرضروری و مدیریت سامانه‌های سرمایشی هستند

وی ادامه داد: از امروز؛ دوشنبه؛ ۲۱ خردادماه، برق اداراتی که اقدام به اجرای این مصوبه، وفق شرایط ابلاغی نکرده اند با اخطار قبلی قطع خواهد شد.

مدیرعامل توزیع برق پایتخت پایداری شبکه برق را نیاز اصلی آسایش و آرامش مردم دانست و خاطرنشان کرد: همه تدابیر لازم در بخش‌های فنی به کار گرفته شده و نیرو‌های عملیاتی این شرکت با تمام توان در تلاش هستند تا کوچک‌ترین اختلالی در تامین برق پایتخت ایجاد نشود.

ناظریان گفت: در همین راستا با تخصیص یک هزار میلیارد تومان، بالغ بر یک هزار طرح فنی در راستای توسعه و بهسازی شبکه برق کلان شهر تهران اجرایی شده و ۱۵۰ برنامه تخصصی نیز با هدف گذر از پیک تابستان ۱۴۰۳ توسط کارشناسان این شرکت، طراحی و اجرا شده است، اما موفقیت در گذر از تابستان با توجه به تعداد قابل ملاحظه مشترکان برق پایتخت، بدون همراهی آنان، امری دشوار خواهد بود.

وی ادامه داد: بخش قابل ملاحظه‌ای از مصرف برق تهران، متعلق به بخش اداری و دستگاه‌های اجرایی است و به همین دلیل، همزمان با آغاز پایش مصرف برق ادارات پایتخت از سال گذشته، مکررا به دستگاه‌های مزبور اطلاع رسانی و آموزش‌های لازم در خصوص ضرورت و راهکار‌های کاهش مصرف برق ارائه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی بق تهران بزرگ خاطرنشان کرد: همه ادارات شهر تهران، مجهز به کنتور‌های هوشمند بوده و مصرف برق آنان به صورت لحظه‌ای از طریق رصدخانه شبکه برق و انرژی و مرکز پایش انرژی این شرکت، در حال بررسی است و در صورت عدم رعایت مصوبات ابلاغی بدون اغماض با ادارات غیرهمکار، برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته