دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1403 - 18:17

قلعه‌نویی: گلایه من بالاتر از فدراسیون و وزارت است/ در سفر هنگ‌کنگ با ما همکاری نشد

قلعه‌نویی: گلایه من بالاتر از فدراسیون و وزارت است  در سفر هنگ‌کنگ با ما همکاری نشد
سرمربی تیم ملی گفت: در آخرین سفری که تیم ملی داشت هیچ کس با ما همکاری نکرد.
کد خبر : 916229

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی برابر ازبکستان اظهار کرد: زیاد عادت ندارم گلگی کنم. این گلگی بالاتر از فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش است. شخص آقایان هاشمی و تاج زحمات خود را می‌کشند. در سفری که به هنگ‌کنگ رفتیم واقعاً اذیت شدیم و همکاری لازم با ما نشد در حالی که دو ماه جلوتر نامه زده بودیم. مسئله من وضع بدنی تیم و ریکاوری پس از بازی است.

سرمربی تیم ملی افزود: متأسفانه دیروز سعید مهری را از دست دادیم. علت هم پروازهای بوده که نباید انجام می‌شده، هر چند باید از شرکت ماهان تشکر کنیم. ولی شأن و شخصیت تیم ملی بالاتر از این حرف‌هاست. خیلی جالب است در ترانزیت وقتی یک مسافر ما را با این وضعیت دید، گفت باید تیم ملی با این وضعیت سفر کند. چطور با چارتر نرفتید.

وی افزود:خواهش ما این است در مرحله سوم گروهی واقعاً به فکر تیم ملی کشورشان باشند. چون فوتبال باعث شادی و خوشحالی مردم می‌شود و تنها کاری که می‌توانیم بکنیم از طریق فوتبال است. مردم حق دارند و فوتبال بخشی از مشکلات را حل می‌کند. مسئولین به فکر تیم ملی کشورشان باشند چون بچه‌ها مخلصانه در خدمت تیم کشورشان هستند.

وی ادامه داد:  شرایط الان با قبلاً قابل قیاس نیست. خیلی متفاوت شده ولی بچه‌ها انرژی و تلاش بیشتری می‌گذارند. من از تک تک آنها ممنونم. در مورد بازی که مستحضر هستید ازبکستان یکی از قدرت‌های فوتبال آسیا شده است. فوتبال خیلی نزدیک شده و نتایج در حام ملت‌ها و بازی‌های مقدماتی انتخابی جام جهانی نزدیک است. ولی ازبکستان 10 تا 12 سال است که سرمایه‌گذاری کرده مخصوصاً در بخش پایه‌ها خیلی پیشرفت خوبی کرده، به فکر هستند و تیم بزرگسالان هم نشئت گرفته از سرمایه‌گذاری انجام شده است. پس بازی خیلی سختی داریم ولی تیم ملی با وجود اینکه یک مقدار خسته شده ولی با برنامه‌ریزی خوب و ریکاوری مکملی که انجام شده، یک مقدار از لحاظ بدنی بهتر شده است. چهار ساعت و نیم فاصله زمانی بوده و تغییرات زمانی هم به تیم ملی لطمه زد.

سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: با وجود همکاری شرکت ماهان، ما روزی که رسیدیم 5 صبح بود. درست دو روز را از دست دادیم. با همه این‌ها امیدوارم با یک بازی خوب و برنامه‌ریزی که صورت گرفته، ان‌شاءالله 3 امتیاز بازی را بگیریم. فکر می‌کنم نتایج خیلی خوبی در این مرحله گرفتیم. جوری که دو بازی مانده صعودمان حتمی شده بود و به مرحله سوم انتخابی جام جهانی رتیم. بازهم خواهشم از مسئولان این است که با تیم‌های قوی‌تری بازی داریم و به تیم ملی برسند. شرایط دشوارتر شده است.

وی افزود: از جلسه آنالیز به نشست خبری آمدیم. کل تیم ازبکستان را خط به خط آنالیز کردیم. مسائل تاکتیکی را به بچه‌ها گفتیم. امیدواریم که مسائل گفته شده در زمین جدی گرفته شود. من فردا مطمئن هستم با حضور تماشاگران عزیزمان که جا دارد در رابطه بازی با ترکمنستان که فروردین بود استقبال بسیار خوبی از خود نشان دادند تشکر و انتظار این است در بازی فردا که مهم‌تر است استقبال بسیار بهتری صورت گیرد. بچه‌ها هم با ارائه یک بازی خوب و پیروزی مناسب تا حدودی دل مردم را شاد کنند.

قلعه‌نویی در مورد جوانگرایی که انتظار مردم از سرمربی تیم ملی است، گفت: ژاپن را مثال می‌زنم که وقتی بازیکنی 20 ساله به تیم ملی بزرگسالان می رسد 50 تا 60 بازی در رده‌های پایه ملی داشته، ما این مسئله مهم را نداریم و کارمان را سخت‌تر می‌کند. تولید بازیکن باید در تیم‌های پایه و باشگاهی انجام شود که متأسفانه نیست. همین جوان‌هایی که آوردیم خوب هستند. بحث کلی‌تر من این است که سن یک عدد است. بازیکنی که می‌تواند از نظر آمار شرایط و شاخصه‌های بین‌المللی را داشته باشد، چه اشکالی دارد از او استفاده کنیم. حتی می‌تواند احسان حاج‌صفی باشد. خدا را شکر فوتبال علمی شده و یکسری دستاوردها را به کادرفنی می‌دهد. کادرفنی هم بر اساس این اطلاعات می‌تواند بازیکنان خود را انتخاب کند.

وی ادامه داد: در گذشته علم پزشکی و تغذیه خوب نبوده، علم فیزیوتراپی نبوده ولی همه این‌ها در کشورهای دیگر به نحو احسن اجرا می‌شود و احسان حاج‌صفی در لیگ سخت یونان یکی از بازیکنان شاخص است. پس ما یک بحث مهم در راه جام جهانی اینکه سن برای ما زیاد مهم نیست.

قلعه نویی تاکید کرد: آمادگی مهم است ولی در کنارش جوانگرایی را آغاز کردیم. جوان های ما خیلی خوب جواب دادند. آماری که به هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال دادیم، سن لیگ برتر ما در حدود 27 سال است. این موضوع کا ما را دشوار می‌کند و چند بازیکنی که آورده‌ایم امیدواریم در لیگ آینده و در اردوهای تیم ملی نهایت استفاده را از نظر فنی، رفتاری و اخلاقی ببرد که ما را به آینده امیدوار کند. در بازی‌های مثل بازی با هنگ‌کنگ خیلی سخت‌تر است. مثلاً ما بازیکنان باتجربه داریم ولی از بازی با ازبکستان سخت‌تر است. ولی همه آنها مثل آریا یوسفی، ابوالفضل جلالی، محمد قربانی، امین حزباوی، اللهیار صیادمنش و مهدی لیموچی، جواد آقایی پور که قرار است در آینده بیشتر استفاده شوند ما را خیلی امیدوار کردند ولی جوانگرایی باید در باشگاه‌ها و تیم‌های پایه انجام شود که متأسفانه خروجی لیگ ما در سال گذشته خوب نبوده و میانگین سن هم در حدود 27 سال بوده که به تیم ملی خیلی کمک نکرده، ولی در کنارش ما هم باید کارهایی انجام دهیم.

سرمربی تیم ملی با اشاره به اینکه اگر انتقاد منصفانه باشد استقبال می‌کند، تصریح کرد: از انتقادت استفاده می‌کنیم ولی یکسری‌ها هستند که علیه قلعه‌نویی شده‌اند. فوتبال دیگر علمی شده، می گفتند چرا همکاران قلعه‌نویی به او کمک نمی‌کنند، نمی‌دانند اطلاعات داده می‌شود و سعید الهویی به ما اطلاع می‌دهد. دوستان از فوتبال دور بودند و نمی دانند فوتبال علمی شده، یک بخش هم مشکلی که با من دارند و اگر بروم شاید انتقاد نکنند. خیلی از پیشکسوتان هم هستند که خدا شاهده با هم در ارتباط هستیم. بهتاش فریبا، رضا رجبی، حسین فرکی، مرتضی محصص، مجید جلالی و جلال چراغپور کمک و مشورت می‌کنند. تا می‌بریم فرکی اولین تبریک را می گوید. دیگر دوستان هم می‌گویند. با دوستانی که قراردادی ندارند ولی عاشق ایران هستند و کمک می‌کنند. چه من چه دوستان دیگری باشند. دوستانی که اسم بردم بالای 100 سال تجربه دارند. حشمت مهاجرانی هم هست. انتقاد چیز خوبی است. ولی انتقادی که از روی حب و بغض یا بی‌اطلاعی باشد چه نفعی دارد. تکلیف بی‌اطلاع مشخص است و به کسی که حب و بغض دارد نباید توجه کرد.

وی افزود: هدف ما شاد کردن مردم است و این خیلی خوب است که تیم ملی هجومی بازی می‌کند. در بازی قبلی مردم 6 تا گل دیدند. گل اول که خوردیم اشتباه فردی بود ولی گل دوم به زعم من خطا بود. اگر  VAR بود می‌گرفت ولی دیدن 6 تا گل زیبا بود و موقعیت زیادی هم از دست دادیم. این را مردم متوجه شدند و در ترانزیت چین هم از ما تشکر کردند. مردم از ضعف دفاعی هم انتقاد کردند و ایستادیم و گوش کردیم. ولی متأسفانه یکسری آدم هستند که می‌خواهند دیده شوند. دور هستند و 20 سال است در سطح اول فوتبال نیستند ولی می خواهند با این انتقادات دیده شوند. مشکل آنها هم خود من هستند. می‌خواهند به من حمله کنند ولی زحمات بچه‌ها را خراب نکنند. ما یکسری ایرادها داریم که حتماً برطرف کنیم.

قلعه‌نویی افزود: روزی آمدم سرمربی سپاهان رده چهاردهمی شدم. با همان دو مدافع وسط جزء بهترین خطوط دفاعی شدیم. آمدیم با عزت پورقاز و سیاوش یزدانی دوم شدیم. ولی ما در باشگاه‌ها در سال حداقل 200 جلسه تمرین داریم. دو بار در این 20 ساله پیش آمده تیم ملی بدون تمرین رفته است. هر دو بار هم در زمان من بوده است. دوازدهم لیگ برتر تعطیل شده، یکسری لژیونرها از پنجم سر تمرین آمدند، این موارد را دوستان نمی‌دانند و از فوتبال روز دنیا دور هستند. لیگ دیرتر تمام شد و با چند لژیونر تمرین می کردیم. سیزدهم سوار هواپیما شدیم و 22 ساعت در پرواز بودیم. باز هم رفتیم و بازی کردیم. دوستانی مثل حسین عبدی و فرکی هستند که از طریق واتساپ به ما موارد فنی را می‌گویند. از آنهایی که با حب و بغض انتقاد می کنند هم تشکر می‌کنیم. این افراد همیشه هستند.

وی در خصوص جوانگرایی برابر هنگ‌کنگ و اینکه گل اولی که خوردیم بر همین اساس بود و جامعه می‌پذیرد، تأکید کرد: مردم در همه چیز جلوتر هستند. در لیست ۱۱ نفره بازی با هنگ‌کنگ میانگین سنی ۳ سال کمتر شد و مردم هم پذیرفتند. برای بازیکن جوان باید هزینه داد تا اشتباه کند و بعد جبران شود. در مرحله سوم انتخابی جام جهانی اولویت ما آمادگی بازیکنان است. هر کسی اماده باشد از آن استفاده می‌کنیم. بازیکنانی مثل جلال حسینی بودند تا سنین بالا بازی کردند.  در مرحله سوم و جام جهانی هر کسی آماده‌تر باشد استفاده می‌شود. جوانگرایی وظیفه باشگاه‌ها و تیم‌های پایه  است و ما باید از آنها استفاده کنیم. خوشحالم به شکلی کار شد که از رقبا جا نماندیم.  در باشگاه کار کردن آسان است اما شما بازیکن را ۲۳ ساعت در راه داشته باشید و بعد به بازی برسید سخت است. تنها تیمی که ۲۳ ساعت در راه بود ما بودیم.

قلعه‌نویی خاطرنشان کرد: بازیکنی که از بیرون می‌آید وقتی تمرینات علمی را می‌بیند اگر ضعفی باشد هم می‌گوید. خدا را شکر نوع تمرینات و رفتار در این یک ساله جوری بود که آنهایی که از تیم‌های اروپایی هم آمدند به خوبی این موضوع را دیده‌اند. از بازیکنان بزرگ تیم هم تشکر می‌کنم که ردر این یک ساله چگونه تجربه خود را انتقال می دهند. بازیکنان جوان  بازیکنان بزرگ‌تر را عین برادر می‌بینند. اتحاد تیمی خوبی درست کردم. من هیچ وقت اصولم را زیر پا نمی‌گذارم. من نسبت به قبل با تجربه شده‌ام و بازیکن و کادر جایگاه خود را می‌داند. ما در تیم ملی با هم رفیق هستیم و برزگان کار می کنند. امیدوارم کاری کنیم مردم خوشحال شوند. مردم دغدغه و مشکلات دارند اما وظیفه ما این است به مردم خدمت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته