دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1403 - 10:55
در دیدار باقری و وزیر خارجه چین؛

پکن بر پایبندی به تمامیت ارضی ایران تأکید کرد

پکن بر پایبندی به تمامیت ارضی ایران تأکید کرد
وزیر خارجه چین در دیدار با سرپرست وزارت خارجه ایران، روابط دو کشور را راهبردی ارزیابی کرد و گفت که پکن به تمامیت ارضی ایران پایبند است.
کد خبر : 916187

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی باقری سرپرست وزارت خارجه ایران که در رأس هیئتی در روسیه بسر می‌برد، امروز (دوشنبه) با وانگ‌ ئی وزیر خارجه چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، پکن بر پایبندی بر تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد. 

وانگ‌ ئی با تسلیت مجدد شهادت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان روابط ایران و چین را راهبردی ارزیابی کرد و گفت این کشور مصمم به توسعه روابط راهبردی در همه زمینه‌ها با جمهوری اسلامی ایران است.

سرپرست وزارت امورخارجه کشورمان نیز مناسبات ایران و چین را ریشه‌دار و تاریخی و در مسیر ارتقا در همه عرصه‌ها دانست و گفت: چندجانبه‌گرایی که ایران و چین پرچم‌دار آن هستند راه حل مشخص برای حل مشکلات جهانی است.

ناگفته نماند که سفیر چین در تهران صبح روز یکشنبه سیزدهم خرداد از سوی محمد علی بک، دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض دولت جمهوری اسلامی ایران در خصوص تکرار حمایت دولت پکن از ادعاهای بی‌اساس مندرج در بند ۲۶ بیانیه پایانی نشست مشترک جمهوری خلق چین و امارات متحده عربی به وی ابلاغ و یادداشت اعتراض تسلیم او شد.

در دیدار امروز، باقری‌کنی ۸ ماه جنایت اشغالگران را نمونه‌ای از شکست یکجانبه‌گرایی دانست و از مواضع دولت چین در نشست اخیر شورای حکام قدردانی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته