دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بازدید سرپرست حجاج ایرانی از آشپزخانه مرکزی مکه

بازدید سرپرست حجاج ایرانی از آشپزخانه مرکزی مکه
حجت‌الاسلام سیدعبدالفتاح نواب از آشپزخانه مرکزی مکه معروف به «أبوسرهد» بازدید کرد و در جریان فرآیند تهیه و توزیع غذای ضیوف‌ الرحمان در این مجموعه قرار گرفت.
کد خبر : 916120

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،حجت‌الاسلام نواب با ورود به این آشپزخانه مورد استقبال «ناصر أبوسرهد»، مالک و صاحب این مرکز قرار گرفت و او به رسم مهمان‌نوازی سنتی عرب‌ها با قهوه عربی از سرپرست حجاج ایرانی استقبال کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه از سردخانه‌های سبزیجات و صیفی و گوشت، آشپزخانه و سالن‌های پخت غذا، انبار مرکزی و... بازدید کرد و به کارکنان این بخش‌ها خداقوت گفت و برای آنها سلامتی و توفیق روزافزون در خدمت به ضیوف الرحمان از خداوند متعال مسئلت کرد. رحیم غروری، مدیر ایرانی آشپزخانه مرکزی مکه نیز در این بازدید، توضیحاتی درباره فعالیت بخش‌های مختلف آن اعم از تهیه مواد اولیه غذایی و طبخ غذای زائران ارائه داد و تأکید کرد: در این آشپزخانه تلاش می‌شود که فرآیند طبخ غذا با نهایت رعایت مسائل بهداشتی و با بهترین کیفیت انجام شود.

حجت‌الاسلام نواب سپس در سخنانی کوتاه در جمع کارکنان این آشپزخانه گفت: خدمت به ضیوف‌الرحمان اقدامی فوق‌العاده و ارزشمند است، چرا که نتیجه زحمات شما به توان و انرژی برای زائران بیت‌الله الحرام برای طواف، اقامه نماز، ختم قرآن و یاد خداوند در جوار خانه خدا می‌شود. وی افزود: این که شما برای خدمت به زائران انتخاب شده‌اید، نتیجه دعای پدر و مادر شماست، چرا که ده‌ها هزار نفر آرزوی خدمت به زائران بیت‌الله الحرام در سرزمین وحی را دارند.

بازید سرپرست حجاج ایرانی از آشپرخانه مرکزی مکه

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه تجهیزات این آشپزخانه را مجهز و مدرن دانست و گفت: تلاش کنید علاوه بر این که غذای خوب و با کیفیت به زائران ارائه می‌دهید، بازدهی و راندمان کار را بالا ببرید. قدر مسئولیت و کار خود را بدانید. وی افزود: برای آینده و ارتقای کار تلاش کنید و در این زمینه نوآوری و ابتکار داشته باشید و سعی کنید در چرخه تأثیرگذاری بیشتری داشته باشید. برای بهینه‌سازی بیشتر همفکری کنید و راهکار‌های کارآمدتر پیدا کنید و از خود یک یادگاری در سرزمین وحی به جا بگذارید.

حجت‌الاسلام نواب گفت: یکی از حقوق زائر این است که در زمینه خدماتی که به وی می‌شود، اطلاع‌رسانی صورت گیرد و اگر زائران از فرآیند طبخ و توزیع غذا اطلاع پیدا کنند، قطعا رضایتمندی بیشتری برای آنها ایجاد می‌شود. سرپرست حجاج ایرانی همچنین از مالک این آشپزخانه نیز به خاطر همکاری با خادمان ضیوف الرحمن و فراهم‌کردن زمینه برای بومی‌سازی تجهیزات این مرکز تشکر کرد و برای زائران انجام اعمال و مناسک حج با نهایت آرامش و بازگشت با سلامتی به کشور را خداوند متعال مسئلت کرد.

رحیم غروری، مدیر ایرانی آشپزخانه مرکزی مکه نیز، با اشاره به این که مجموعه «أبوسرهد» با رویکردی کاملا بهداشتی، تغییرات سیستماتیک و بومی‌سازی دستگاه‌ها، در صدد ارائه بهترین خدمات به زائران بیت‌الله الحرام است، گفت: این مرکز آمادگی تهیه غذا با بهترین کیفیت برای زائران در مشاعر مقدسه را دارد. مراد أبوسرهد، از مالکان آشپزخانه نیز خدمت به زائران بیت‌الله الحرام را افتخار دانست و گفت: ما برای خدمت‌رسانی به زائران در ایام تشریق آماده هستیم. با سلام. برای استفاده

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته