دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست خبری مطرح شد؛

گلایه‌های گروه چکاوک از برپایی کنسرت/اجرای قطعاتی از هنرمندان برگزیده ایرانی در تالار وحدت

گلایه‌های گروه چکاوک از برپایی کنسرت اجرای قطعاتی از هنرمندان برگزیده ایرانی در تالار وحدت
رضا شایسته مدیر هنری و رهبر ارکستر چکاوک از وضعیت فعلی موسیقی ایرانی و برپایی کنسرت هنرمندان بدون حمایت در کشور گلایه کرد.
کد خبر : 916114

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری رضا شایسته مدیرهنری و رهبر ارکستر چکاوک به منظور برپایی کنسرت ۲۲ خرداد این گروه در تالار وحدت با حضور اصحاب رسانه عصر روز گذشته، بیستم خرداد ماه برگزار شد.

شایسته نوازنده و رهبر ارکستر در ابتدای صحبت‌های خود گلایه کرد که پس از گذشت بیست و پنج از فعالیت هنری اش دیگر از وضعیت موجود خسته شده چرا که کمترین حمایت‌ها از ارکستر‌های خصوصی فعال در عرصه موسیقی می‌شود.

وی در این باره عنوان کرد: ما پرچمدار موسیقی هستیم که در شرف نابودی است. حداقل انتظارمان این است که دوستانمان در بنیاد فرهنگی رودکی با ما همکاری بیشتری داشته باشند. مثلا اجاره بهای سالن را برای گروه‌های موسیقی کاهش دهند.

شایسته اظهار داشت: خیلی از موسیقی‌ها در این دوره به خواننده‌ها منتسب شده و گروه‌های ارکستر نمی‌توانند آنها را اجرا کنند چرا که خواننده با آنها به شهرت رسیده است و اینها ما را برای گرفتن مجوز دچار مشکل می‌کند. این روز‌ها خواننده‌های موسیقی اصیل خیلی کم هستند، چرا که خوانندگان این عرصه هم سمت موسیقی تلقیقی رفته اند و شرایط قدری بهم ریخته شده است.

وی با ابراز امیدواری ازاین که طرفداران سبک موسیقی هایی، چون ارکستر چکاوک جایگاه این دست موسیقی را درک کنند و بیشتر شوند، گفت: لازم است که مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم کمک کنند تا هنرمندان پیرو سبک‌های هنرمندانی، چون مرحوم گلپایگانی و ایرج خواجه امیری فضای بهتری برای کار داشته باشند.

شایسته با تأکید براینکه برپایی کنسرت در شرایط فعلی بدون اسپانسر و امکانات مناسب کار پیچیده‌ای شده است، گفت: اسپانسر‌ها سراغ سبک و سیاق کار ما نمی‌آیند!

وی درباره جزئیات برپایی کنسرت ۲۲ خرداد خود گفت: ما قرار است آثاری از هنرمندان برگزیده موسیقی کشورمان، چون اسدالله ملک، علی تجویدی، جهانبخش پازوکی، فضل الله توکل و محمد حیدری را اجرا کنیم.

سپس محمدرضا تنها خواننده موسیقی ایرانی که قرار است در این کنسرت در گروه چکاوک اجرا داشته باشد، گفت: من با موسیقی ایرانی قهر کرده ام، سیاست‌ها دراین زمینه بسیار نامناسب است، حتی همین کنسرتی که ما خواهیم داشت هم درشرایط ناامیدانه‌ای درحال برگزاری است، چرا که جایگاه موسیقی ایرانی در شرایط بدی است. حمایت‌ها بسیار ضعیف شده است.

وی تأکید کرد: بسیاری از اساتید موسیقی ما دار فانی را وداع گفته اند و موسیقی اصیل در بحرانی‌ترین شرایط خود است، من و هم صنفانم امیدی به بهبودی شرایط نداریم چرا که جوانان دیگر تصور میکنند که مخاطبانی افرادی، چون مرحوم گلپا، حبیب الله بدیعی، همایون خرم و دیگر بزرگان وجود ندارند.

تنها با اشاره به مافیای موسیقی گفت: ما ازاین مافیا کم ضربه نخوردیم، دیگر هم رغبتی به برپایی کنسرت نداریم، اگر هم با ارکستر چکاوک کار میکنم، علتش علاقه زیادم به اساتیدم است.

کنسرت گروه چکاوک ۲۲ خرداد ماه در تالاروحدت برپا خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته