دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
باقری‌فرد مطرح کرد؛

رونمایی از کارت هوشمند اعضای هیئت علمی برای هویت‌بخشی به استادان/ رتبه‌های دستیاری تا اواخر خرداد اعلام می‌شود

رونمایی از کارت هوشمند اعضای هیئت علمی برای هویت‌بخشی به استادان  رتبه‌های دستیاری تا اواخر خرداد اعلام می‌شود
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: رتبه‌های دستیاری تا اواخر خرداد ۱۴۰۳ اعلام می‌شود و پس از آن دفترچه انتخاب رشته را منتشر می‌کنیم.
کد خبر : 915996

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت صبح امروز (یکشنبه، ۲۰ خرداد) در هفتمین نشست معاونان آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت که در محل وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: آیین نامه بورس به دانشگاه‌ها حدود ۲ ماه گذشته از سوی وزیر بهداشت به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است که مختص تمام دانشجویان از مقطع کارشناسی تا پس از آن را شامل می‌شود، اما دانشگاه‌ها نسبت به آن بی اعتنا هستند.

وی افزود: برای رشته‌هایی که دانشگاه‌ها نیاز دارند، خودمان بورس را اعلام می‌کنیم.

باقری فرد به مزایای بورس اشاره کرد و گفت: حق الزحمه بورس مبلغی است که معادل حقوق پزشکی عمومی یک فرد دریافت می‌شود و تعهد آن این است که خدمت پزشک بجای یک برابر باید ۲ برابر باشد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: رتبه‌های دستیاری تا اواخر خرداد ۱۴۰۳ اعلام می‌شود و پس از آن دفترچه انتخاب رشته را منتشر می‌کنیم. ممکن است برخی از رشته‌ها در کشور محرومیت نداشته باشند، اما در منطقه داوطلبی جذب آن رشته نشود که در اینصورت رشته‌های مذکور را بورس خواهیم کرد.

وی خطاب به روسای دانشگاه‌ها گفت: تاکید کنید که حتما حق الزحمه‌ها پرداخت شوند، امسال چند دانشگاه حق الزحمه‌ها را پرداخت نکرده اند. حق الزحمه دستیاران تخصصی ۱۲ میلیون تومان بوده که به ۱۵ میلیون تومان رسیده است، انترن ۳ ونیم میلیون تا ۵ میلیون تومان است که نسبت به سنوات سال‌های گذشته رقم قابل توجهی دارد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: کارت هوشمند اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت تهیه شده و از سوی وزارت بهداشت صادر کرده ایم که در اجلاس روسای دانشگاه‌ها رونمایی خواهد شد و ظرف چند هفته آینده در اختیار استادان قرار می‌گیرد، این کارت به صورت کارت بانکی است و مشخصات عضو هیئت علمی روی آن قرار گرفته است و اقدام خوبی در جهت هویت دادن به اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت است.

باقری فرد ادامه داد: در ابتدای دولت سیزدهم حدود ۴۵۰۰ تا ۵ هزار دانشجوی خارجی جذب کرده بودیم، اما این آمار هم اکنون به ۱۰ هزار دانشجو لز ۵۰ کشور جهان رسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته