دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1403 - 11:53

دانشجویان همراه با «طرح پویش» و «رویداد صدرا» در مسیر اشتغال

دانشجویان همراه با «طرح پویش» و «رویداد صدرا» در مسیر اشتغال
معاون علمی (آموزشی، پژوهشی و مهارتی) دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند از تسهیل در اشتغال‌زایی دانشجویان با استفاده از طرح پویش و رویداد صدرا خبر داد.
کد خبر : 915979

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین رویداد صنعت، دانشگاه و راه اشتغال (صدرا) با رویکرد معرفی و شناسایی ظرفیت‌های اشتغال در صنعت، خدمات و تعمیق ارتباط صنعت با دانشگاه در دانشکده علوم انسانی و هنر واحد دماوند برپا شد.

علیرضا مشکین معاون علمی(آموزشی، پژوهشی و مهارتی) دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در حاشیه این رویداد در گفت‌وگو با خبرنگار آنا اظهار کرد:: تعداد ۱۴ شرکت و صنعت در این رویداد حضور دارند و در آن شرکت‌ها و صنایع، زمینه‌های کاری مورد نیاز خود را در محیط دانشگاه در قالب گفتگو با دانشجویان اطلاع‌رسانی کرده و دانشجویان علاقه‌مند به اشتغال بر اساس این نیازمندی‌ها خود را به حوزه صنعت معرفی می‌کنند تا بررسی‌های لازم صورت گرفته و زمینه فعالیت نیروی کار مؤثر، در حال تحصیل و دانش‌آموخته فراهم شود.

وی با تشریح کامل طرح پویش گفت: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در طول تحصیل در قالب طرح پویش می‌توانند در صنایع بر اساس رشته تخصصی‌شان مهارت‌های لازم را فرا گیرند پس از فارغ‌التحصیلی ضمن کسب مهارت‌های لازم جذب بازار کار شوند و دغدغه اشتغال در آینده را نداشته باشند. دانشجویان پس از گذراندن دوره‌های مهارت‌آموزی و بعد از فارغ‌التحصیلی مورد بررسی قرار می‌گیرند که در صورت کسب مهارت در سطح استاندارد مورد نیاز آن شرکت، می‌توانند جذب همان شرکت شوند.

معاون علمی(آموزشی، پژوهشی و مهارتی) دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند عنوان کرد: هدف کلی هدایت دانشجویان به سمت مهارت‌آموزی است تا دانشجو آنچه را که در دانشگاه آموخته و ارتباطاتی که به شکل عملیاتی در عرصه صنعت و محیط کار برایش فراهم می‌شود زمینه اشتغال آینده او را تضمین کند.

مشکین خطاب به همه شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی شرکت‌کننده در این رویداد بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند آمادگی دارد تا اولویت‌ها و نیاز‌های پژوهشی صنایع را به‌عنوان پایان‌نامه و پروژه‌های تحقیقاتی به دانشجویان ارائه کند تا منجر به انجام کار پژوهشی در راستای پایان‌نامه‌های محصول شود.

وی اضافه کرد: با ارتباط هر چه بیشتر صنعت با دانشگاه و بررسی مسائل و چالش‌ها به‌طور قطع زمینه‌های لازم برای ارتقا و رشد تولید در کشور و نیز زمینه اشتغال فراهم می‌شود و منجر به افزایش امید در جوانان و جامعه نیز خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته