دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1403 - 10:52

نادی: فلسفه ایجاد دانشکده‌های تعلیم و تربیت اسلامی حل مسئله است

نادی: فلسفه ایجاد دانشکده‌های تعلیم و تربیت اسلامی حل مسئله است
معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد که فلسفه ایجاد دانشکده‌های تعلیم و تربیت اسلامی، مهارت، کارآفرینی و حل مسئله است.
کد خبر : 915947

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم‌اندیشی محمدعلی نادی خوراسگانی معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با اعضای هیئت علمی دانشکده در حال تأسیس تعلیم و تربیت اردبیل، اعضای هیئت علمی دانشکده مهارت و کارآفرینی، اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل و مدیران مدارس این استان برگزار شد.

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست گفت: براساس سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، این دانشگاه یک دانشگاه جامعه‌محور است که به‌دنبال حل مسائل مختلف جامعه بوده و فلسفه ایجاد دانشکده‌های تعلیم و تربیت اسلامی، مهارت و کارآفرینی که زیرنظر معاونت علوم تربیتی و مهارتی فعالیت خواهند کرد نیز بر همین اساس است.

نادی خوراسگانی افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی مسئله را شناسایی و سپس پیرامون این مسئله، دانشکده را ایجاد می‌کنیم و در ادامه، رشته‌ها نسبت به مسئله انتخاب می‌شوند تا کمکی به حل مسئله شود.

فلسفه ایجاد دانشکده‌های تعلیم و تربیت اسلامی حل مسئله است

وی متذکر شد: در دانشکده‌های تعلیم و تربیت اسلامی، مسائل و مشکلات فعلی را با تربیت نیرو و ارائه راهکار‌هایی که در دانشگاه برای این مشکلات درنظر گرفته می‌شود، مرتفع خواهیم کرد.

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی تا مقطع دکتری تخصصی با ارائه و استخراج الگو‌های مناسب و مرتبط در حوزه تعلیم و تربیت فعالیت خواهد کرد و دنبال این است تا تغییرات مثبتی در حوزه تربیت اسلامی ایجاد کند.

دانشکده‌ها خودباوری را در جریان دانش ایجاد کنند

نادی خوراسگانی با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی از قبل تولد شروع می‌شود و تا هر زمانی که فرد توانایی این را دارد که بیاموزد ادامه خواهد داشت، افزود: در این رابطه مرکز «تاک» را تا ۶ سالگی داریم و از قبل از تولد، جریان تربیت آغاز می‌شود و از نظر رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی، جریان تربیت از قبل از شکل گیری و انعقاد نطفه است.

وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، دوره تربیتی کودک پس از تولد، صفر تا ۳ سالگی و سپس ۳ تا ۶ سالگی در مرکز تاک بوده و از ۷ تا ۱۸ سالگی به مدارس سما منتقل می‌شود و سپس وارد نظام دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی خواهد شد.

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: دانشجویان در دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی به دو گروه تقسیم خواهند شد یا به عنوان دانشجو معلم و یا به عنوان دانشجو محقق.

فلسفه ایجاد دانشکده‌های تعلیم و تربیت اسلامی حل مسئله است

نادی خوراسگانی گفت: در دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی دو نوع استاد وجود دارد، استاد پایه و استاد عرصه. استادان پایه، استادانی هستند که صرفاً در دانشکده تدریس می‌کنند و استادان عرصه نیز استادانی هستند که در موقعیت واقعی حرفه‌ای حاضرند و در همان موقعیت به دانشجویان، مهارت‌های مرتبط با مفاهیم نظری را که دانشجویان از قبل آموزش دیده‌اند به آن انتقال می‌دهند.

وی با بیان اینکه دانشکده‌های ما باید امید و خودباوری را در جریان دانش ایجاد کنند، تأکید کرد: در دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی دنبال استخراج الگو‌های تعلیم و تربیت اسلامی هستیم.

به گزارش آنا؛ نادی خوراسگانی پس از برگزاری جلسات فوق به بازدید از دانشکده مهارت و کارآفرینی، پرورشگاه حلزون و برخی مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل پرداخت و درباره راه‌اندازی دو گلخانه در مدارس متوسطه دوره اول و دوم پسرانه، ایجاد واحد تولید جلبک اسپیرولینا در مدرسه متوسطه دوره دوم دخترانه، محوطه‌سازی، بهسازی و رنگ‌آمیزی مدارس سما ارائه رهنمود کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته