دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون وزیر صمت اعلام کرد

۸مجموعه خدمات پس از فروش خودروهای برقی تاییدیه گرفتند/ رتبه بندی واردکنندگان موبایل

۸مجموعه خدمات پس از فروش خودروهای برقی تاییدیه گرفتند  رتبه بندی واردکنندگان موبایل
معاون تجارت و خدمات وزیر صمت گفت: ۸ مجموعه در حوزه واردات خودروهای برقی تاییدیه خدمات پس از فروش گرفته‌اند.
کد خبر : 915905

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا شاه میرزایی امروز در نشست خبری در رابطه با خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی گفت:در حال حاضر ۳۱ تاییدیه خدمات پس از فروش واردات خودرو (در برند‌های مختلف) داریم. ۸ مجموعه نیز در حوزه واردات خودرو‌های برقی تاییدیه خدمات پس از فروش گرفته‌اند.

وی در مورد خدمات پس از فروش اتوبوس‌ها گفت: موانعی در حوزه خدمات پس از فروش اتوبوس‌های وارداتی نداریم؛ در حال حاضر ۲۳۰ نوع اتوبوس تاییدیه خدمات پس از فروش دارند.

شاه‌میرزایی افزود: توانایی ارائه خدمات را بر اساس شاخص‌هایی از جمله تعداد تعمیرگاه‌ها، ابزار‌ها و… تدوین کرده‌ایم و شرکت‌های بازرسی تخصصی بر شرایط رعایت استاندارد هم نظارت می‌کنند.

رتبه بندی واردکنندگان موبایل بر اساس خدمات پس از فروش موبایل

وی در مورد خدمات پس از فروش تلفن همراه گفت: پارسال تمام واردکنندگان موبایل تعهد دادند نسبت به ارائه خدمات پس از فروش و شفافیت فروش اقدام کند. در حال حاضر ۳ شرکت اصلی در حوزه واردات موبایل سامانه‌های خود را شفاف کردند.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: هفته گذشته رتبه بندی واردکنندگان را تغییر دادیم که در همین راستا مقرر شد میزان ثبت سفارش بر اساس اقدامات شرکت در حوزه خدمات پس از فروش باشد. هم اکنون نیز در حال رتبه بندی شرکت‌ها بر همین مبنا هستیم. در صورتی که شرکت‌ها شفاف باشند سقفشان در ثبت سفارش افزایش می‌یابد.

به گفته شاه میرزایی، سال گذشته در عرصه و توزیع برخی رینگهای لاستیک مشکلاتی وجود داشت اما با تصمیم معاونت تخصصی واردات لاستیک تسهیل شد بطوریکه واردات رینگ های پرمصرف تا ۳ برابر افزایش یافته است.

تعادل بخشی به بازار لاستیک

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت درباره قیمت لاستیک خودرو با بیان اینکه لاستیک خودرو دارای قیمت مصوب است، اظهار داشت: تا چند ماه پیش قیمت لاستیک خودرو براساس کیلوگرم تعیین می شد و لذا قیمت سایز های مختلف خودرو به یک نسبت افزایش می یافت که این موضوع مشکلاتی را برای تولید سایز های کوچکتر ایجاد کرده بود بنابراین برای حل مشکل تولید براساس تصمیم قائم مقام وزیر در جهت تعادل بخشی برای تولید رینگ های مختلف لاستیک نحوه قیمت گذاری تغییر کرد و در نتیجه اکنون شاهد هستیم که وضعیت تولید تغییر کرده و تولید لاستیک با سایز های کوچکتر از جمله سایز ۱۳ کاملا افزایش یافته است.

وی در خصوص سامانه های مختلف برای ثبت نام و خرید لاستیک اظهار داشت: لاستیک مشمول کالای قاچاق است لذا در خصوص ثبت در سامانه برای خرید و فروش الزاماتی وجود دارد اما معتقدیم که برخی مشکلات در سامانه وجود دارد که باید حل شود.

افزایش نظارت بر فروشندگان خودرو 

معاون وزیر صمت در خصوص فروش خودرو بیان داشت: فروش خودرو یک اقدام صنفی است و باید ضوابط صنفی را خودروسازان در فروش خودرو حتما رعایت کنند.

شاه میرزایی با بیان اینکه طبق قانون فروشنده خودرو، واحد صنفی یا خودروساز باید دارای مجوز صنفی باشد لذا براساس قانون اگر خودروسازی بخواهد بصورت خرده یا عمده خودرو بفروشد باید مجوز صنفی داشته باشد.

وی افزود: بنابراین با توجه به اینکه اختیاراتی از سوی شورای رقابت به وزارت صمت در خصوص خودرو داده شده است و بر اساس هماهنکی وزارت صمت با سازمان حمایت و معاونت صنایع خودرویی مقرر شده تا فروشندگان خودرو یعنی خودروسازان و شرکت ها و نمایندگی ها ضوابط صنفی را رعایت کنند و ما نظارت را افزایش می دهیم.

معاون وزیر صمت افزود: خودروساز در فروش اینترنتی باید قبل از دریافت وجه قرارداد را به مشتری ارائه کند و مشتری بطور کامل در جریان قرارداد قرار گیرد و اگر قبل از ارائه وجه دریافت کند تخلف است و در صورت تکرار این تخلفات شرکت های متخلف به نهادهای نظارتی معرفی می شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته