دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

ایجاد جو روانی در اقتصاد مردم؛ همستر کامبت ۱۵ میلیارد دلار اعتبار ابتدایی را دارد؟

ایجاد جو روانی در اقتصاد مردم؛ همستر کامبت ۱۵ میلیارد دلار اعتبار ابتدایی را دارد؟
تحلیلگر ارشد حوزه اقتصاد دیجیتال و تجاری‌سازی گفت:‌ همستر یک کپی مبتنی بر بازاریابی از نات‌کوین و توخالی است و به هیچ وجه توانایی‌ها و پشتیبانی فنی نات کوین را ندارد.
کد خبر : 915844

عیسی کشاورز با توجه به ادامه موج بازی «همستر کامبت» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: سال ۲۰۲۴ حدود ۷۰۰ کوین جدید از انواع مختلف شکل گرفت. مسئله همستر کوین نیز از این جمله بوده که در شکل خود پیشرفته است. در این نوع کوین طراحان قبل از راه اندازی و عرضه این کوین تصمیم گرفته اند ببینند که آیا مقبولیت و مشروعیت لازم را کسب می‌کنند یا خیر.

تحلیلگر ارشد حوزه اقتصاد دیجیتال و تجاری‌سازی ادامه داد: در همین راستا به نظر می‌رسد که اقدام مدیران این کوین بسیار عاقلانه‌تر است تا اینکه رمزارز خود را بدون احراز شرایط عمومی راه اندازی کنند و در معرض عموم قرار دهند. بخشی از حقوقدانان نیز با تاکید بر این مطلب که همستر کوین پولی از مردم دریافت نمی‌کند و صرفاً آن‌ها را وادار به انجام یک کنش اجتماعی می‌نماید نمی‌توان به آن کلاهبرداری را نسبت داد.

کشاورز اظهار کرد: به نظر حقوقدانانی که از آنها تحقیق شد نیز حتی اگر پروژه همستر کمبت تعطیل شده و هیچ عایدی نداشته باشد، با توجه به اینکه از مردم پولی را دریافت نکرده است، هیچ پیگیری حقوقی برای آن در کار نخواهد بود. با این حال این حجم از فعالیت در این موضوع که قطعاً موجب آسیب به قطعات سخت افزاری گوشی‌ها نیز خواهد شد، صرفاً یک جو روانی است.

همستر ۱۵ میلیارد دلار اعتبار ابتدایی را دارد؟

کارشناس حوزه رمزارز ادامه داد: اگر قرار باشد به هر نفر از جمعیت ۱۵ میلیونی که اکنون در شبکه همستر کامبت هزار دلار عایدی برسد، این کوین به رقمی معادل ۱۵ میلیارد دلار اعتبار در ابتدای راه اندازی نیاز دارد که رقم بسیار دور از ذهنی است. پس طبیعی است که چنین ارقامی از این رمزارز حاصل نخواهد شد.

کشاورز اظهار کرد: مسئله فعلی ما این است که برخی از جوانان کشور ما با هدف دستیابی به آرزو‌های خود و کسب درآمد و یا استفاده از زمان‌های آزاد خود دست به این بازی می‌زنند و از این ظرفیت موجود بهره می‌برند؛ اما عموماً به جز جو روانی که ایجاد شده است این بازی خطر دیگه‌ای ندارد و شاهد ورود پلیس فتا و صدور دستوالعمل‌های لازم از سوی این نهاد برای حفظ امنیت مردم هستیم.

وی ادامه داد: حالا باید برای دیدن موفقیت یا شکست این پروژه صبر کنیم؛ البته قابل ذکر است که همستر کامبت کپی از نات کوین است که موفق بود و سود خوبی را نیز به همراه داشت. اگر دوستان متخصص بوده و یا از مشورت افراد متخصص این حوزه بهره بگیرند می‌توانند اطلاعاتی مانند نوع تکنولوژی مورد استفاده در این کوین و یا هدف و ارزشی که خلق می‌کند را دریابند. لازم به ذکر است که مردم باید در این مسیر از هرگونه جوزدگی و انجام فعل بدون کارشناسی خودداری کنند.

همستر

آیا ممکن است که کوین‌ها نابود شود؟

تحلیلگر ارشد حوزه اقتصاد دیجیتال و تجاری‌سازی تاکید کرد: آن چیزی که محل اعتنا و اعتبار است، صنعت بلاکچین و ظرفیت‌های بی نظیر این صنعت است که به زودی تمام نظام‌های پرداخت و اجتماعی را متحول می‌کند؛ اما در خصوص این موضوع که آیا ممکن است این رمزارز‌ها با اتفاقاتی نظیر تغییرات ساختاری و یا هک شدن ارزش خود را از دست بدهند باید گفت که بله ممکن است چنین اتفاقی رخ دهد.

وی تصریح کرد: حتی رمزارزی مانند بیت‌کوین که حدوداً ۱۲ سال در حال فعالیت است، ممکن است که در معرض هک قرار گرفته و یا ارکان فنی آن از هم بپاشند؛ کما این‌که به مراتب برای هک این شبکه بلاکچین تلاش شده است؛ اما همانطور که گفته شد آنچه که مهم است این موضوع است که بلاکچین تبدیل به ظرفیتی جهانی و متمرکز و پایدار است که نابودشدنی نیز و بازگشت به عقب ندارد و غیر انکار است.

برخی کوین‌ها ریسک بالایی دارند

کشاورز تصریح کرد: رمزارز‌هایی که پشتیبانی علمی و فناوری خاصی دارند و توسط صنایه پیشرفته‌ای حمایت می‌شوند، همچنین حامل ارزش افزوده بالایی هستند، ارزش ذاتی بالاتری دارند و همچنین برای سرمایه گذاری از اعتبار بیشتری برخوردارند. همچنین شیرکوین‌ها و رمزارز‌هایی که شبکه‌ای اجتماعی با ایجاد فراگیری و موج آفرینی بر روی آنها کار می‌کنند ارزش افزوده خاصی را دنبال نمی‌کنند؛ به همین جهت این کوین‌ها ریسک بالایی دارند و در سبد دارایی افراد نباید بیش از ۵ الی ۱۰ درصد سهم داشته باشند.

تحلیلگر ارشد حوزه اقتصاد دیجیتال و تجاری‌سازی تأکید کرد: همستر یک کپی مبتنی بر بازاریابی از نات‌کوین و توخالی است و که به هیچ وجه توانایی ها و پشتیبانی فنی نات کوین را ندارد. این کوین صرفا یک ابزار بازاریابی و مارکتینگ است و هم اکنون در تلاش است تا بر بستر بلاکچین نات‌کوین گسترش یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته