دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس مرکز اورژانس استان تهران در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

کمبود موتورلانس و آمبولانس در استان تهران/ پایگاه‌های آمبولانس بانوان افزایش می‌یابد

کمبود موتورلانس و آمبولانس در استان تهران  پایگاه‌های آمبولانس بانوان افزایش می‌یابد
رئیس مرکز اورژانس استان تهران گفت: اکنون ۷ پایگاه با عنوان آمبولانس بانوان در حال خدمت‌رسانی به مردم است و تلاش می‌کنیم با فراهم شدن امکانات تا پایان سال ۱۴۰۳ این تعداد را به ۲۰ پایگاه افزایش دهیم.
کد خبر : 915820

محمد اسماعیل توکلی رئیس مرکز اورژانس استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره چالش‌های اورژانس استان تهران، اظهار کرد: اورژانس استان تهران و اورژانس کشور با چالش جدی مانند کمبود اعتبارات، کمبود ناوگان آمبولانس و فرسودگی آن، کمبود تجهیزات و نیروی انسانی مواجه است.

وی ادامه داد: عقب‌ماندگی‌ها نسبت به برنامه ششم توسعه بسیار زیاد است. در استان تهران حدود ۴۱۵ پایگاه عقب‌ماندگی وجود دارد که شامل موتورلانس، آمبولانس و نیروی انسانی است. همه این موارد ذکرشده فارغ از بحث اورژانس هوایی و اتوبوس آمبولانس به‌عنوان یک بیمارستان سیار است.

رئیس مرکز اورژانس استان تهران افزود: برای رفع مشکلات و چالش‌های موجود در اورژانس استان تهران، تلاش‌های بسیاری شده است؛ اما همچنان در تعداد آمبولانس و متورلانس، کاستی‌های زیادی وجود دارد. در حالت نرمال در استان تهران باید ۵۰۰ دستگاه موتورلانس و حدود ۹۰۰ دستگاه آمبولانس وجود داشته باشد؛ اما اکنون فقط ۵۰ درصد این تعداد موجود و به مردم ارائه خدمت می‌کنند.

توکلی به اورژانس بانوان اشاره کرد و گفت: هر خانمی که با سامانه ۱۱۵ تماس بگیرد و درخواست کمک داشته باشد به‌ویژه مادران باردار و موارد خاص، اگر پایگاه بانوان در مأموریت نباشد از نزدیک‌ترین محل ممکن اعزام خواهد شد.

وی مطرح کرد: نیرو‌های اورژانس بانوان از گروه‌های پرستاری، بیهوشی، فوریت‌های پزشکی جذب می‌شوند. لازم به ذکر است که برای جذب نیروی خانم در اورژانس الزامات سخت‌گیرانه‌ای وجود دارد؛ زیرا این افراد ممکن است در آمبولانس یا خانه بیماران مجبور به انجام پروسه زایمان شوند؛ بنابراین همکاران باید آمادگی کامل و لازم را داشته باشند.

رئیس مرکز اورژانس استان تهران خاطرنشان کرد: اکنون ۷ پایگاه با عنوان آمبولانس بانوان در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند. در تلاشیم با فراهم شدن امکانات تا پایان سال ۱۴۰۳ این تعداد را به ۲۰ پایگاه افزایش دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اورژانس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته