دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1403 - 12:14
با حضور علی باقری‌کنی؛

اجلاس فوق‌العاده گروه D-۸ در استانبول آغاز به کار کرد

اجلاس فوق‌العاده گروه D-۸ در استانبول آغاز به کار کرد
اجلاس فوق‌العاده گروه هشت کشور در حال توسعه اسلامی موسوم به D-۸ در استانبول ترکیه با حضور سرپرست وزارت امور خارجه ایران آغاز به کار کرد.
کد خبر : 915773

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، اجلاس فوق‌العاده گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه موسوم به D-۸ با حضور علی باقری کنی سرپرست وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در کاخ تاریخی دولما باغچه استانبول آغاز به کار کرد.

در این نشست، علاوه بر سرپرست وزارت امورخارجه کشورمان، محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان، رتنو مرسودی وزیر امور خارجه اندونزی، محمد حسن وزیر امور خارجه مالزی و دیپو مونی وزیر رفاه بنگلادش و مقامات بلندپایه مصر و نیجریه شرکت می‌کنند.

پیشتر در بیانیه رسمی این گروه درباره این نشست فوق‌العاده بیان شده بود: این نشست به دعوت هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه سازمان‌دهی شده و انتظار می‌رود که حمایت و همبستگی بیشتری در ائتلاف D-۸ برای مردم فلسطین بویژه ساکنان محاصره شده نوار غزه ایجاد شود.

در این اجلاس فوق‌العاده که در آن وزیران و هیئت بلندپایه کشور‌های عضو D-۸ حضور دارند، درباره کمک‌های بشردوستانه و سایر ملزومات برای کاهش سختی‌ها و رنج‌های کنونی مردم فلسطین هم گفتگو خواهد شد.

اقدام جمعی برای کمک به پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه از دیگر محورهای اصلی این نشست اعلام شده است.

سرپرست دستگاه دیپلماسی ایران در سفر خود به استانبول، علاوه بر سخنرانی در نشست فوق، با وزیران امور خارجه شرکت‌کننده در نشست استانبول در خصوص لزوم اقدام منسجم و هماهنگ کشور‌های اسلامی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین ارسال کمک‌های فوری برای مردم تحت محاصره فلسطین در نوار غزه و رفح دیدار و گفتگو خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته