دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1403 - 11:18

چگونه از علی بابا خرید کنیم؟

چگونه از علی بابا خرید کنیم؟
علی بابا یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی جهان است و امکان خرید محصولات آن از سراسر دنیا وجود دارد. خرید از علی بابا چین یک تجربه بی‌نظیر برای شما می‌تواند باشد. برای اینکه بتوانید بهترین محصولات را از سایت علی بابا چین خریداری کنید اول باید با این فروشگاه و ویژگی‌های آن آشنا شوید.
کد خبر : 915748

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی بابا یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی جهان است و امکان خرید محصولات آن از سراسر دنیا وجود دارد. خرید از علی بابا چین یک تجربه بی‌نظیر برای شما می‌تواند باشد. برای اینکه بتوانید بهترین محصولات را از سایت علی بابا چین خریداری کنید اول باید با این فروشگاه و ویژگی‌های آن آشنا شوید. این آشنایی به شما کمک می‌کند تا درک بهتری نسبت به وضعیت علی بابا داشته باشید و محصولات مناسب‌تری را از آن بخرید. پس از آنکه علی بابا را خدمت شما معرفی کردیم در مورد نحوه خرید محصولات آن اطلاعات بیشتری در اختیارتان می‌گذاریم. 

چرا خرید از علی بابا چین را تجربه کنیم؟

طبیعتاً برای استفاده از یک فروشگاه اینترنتی باید دلایل زیادی داشته باشید. شما نمی‌توانید چشم بسته سراغ فروشگاهی مثل علی بابا بروید و اقدام به خرید محصولات آن نمایید. به همین دلیل در اولین گام مزایای خرید از علی بابا چین را خدمتتان بیان خواهیم کرد.

قابل اعتماد

علی بابا به عنوان یک فروشگاه قابل اعتماد در سراسر جهان شناخته می‌شود. به همین دلیل خرید از سایت علی بابا چین کاملاً امن است و هیچ مشکلی از این بابت نخواهید داشت. مخصوصاً اگر می‌خواهید محصولات خودتان را به صورت عمده خریداری نمایید باید سراغ علی بابا بروید. درگاه‌های پرداختی که علی بابا معرفی می‌کند کاملاً امن هستند و تراکنش‌ها در آنها کاملاً تضمین شده انجام می‌شوند. 

کاربری آسان

هنگام استفاده از سایت خرید علی بابا چین با مشکل خاصی مواجه نخواهید شد چرا که کاربری آن بسیار ساده است. کار کردن با این پلتفرم ساده می‌باشد و فقط کافی است محصولاتی که آماده ارسال هستند را انتخاب نمایید. پس از انتخاب باید آنها را به سبد خرید خودتان اضافه کرده و فرایند ثبت سفارش را پشت سر بگذارید. اکنون محصولات شما آماده ارسال هستند و می‌توانید آنها را به مقصد مورد نظر خودتان ارسال نمایید.

تنوع

یکی از ویژگی‌های جذاب خرید علی بابا چین تنوع محصولات موجود در آن می‌باشد. فروشنده‌های علی بابا از سراسر جهان هستند و محصولات مختلفی را عرضه می‌کنند. بنابراین هر کالایی را که نیاز به خرید آن داشته باشید به راحتی می‌توانید در این فروشگاه پیدا کنید. از طرفی تنوع محصولات موجود در این فروشگاه به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر بتوانید قیمت‌ها و امتیازات کالاها را مقایسه کرده و بهترین آنها را انتخاب نمایید.

حمایت از استارتاپ‌ها

بسیاری از مشتریان علی بابا چین استارتاپ‌ها هستند. این فروشگاه برای اینکه از کسب و کارهای نوپا حمایتی داشته باشد، امکان خرید با پرداخت آتی را فراهم نموده است. به این ترتیب استارتاپ‌ها می‌توانند مواد اولیه مورد نیاز خود را بدون داشتن سرمایه کافی خریداری نمایند و از آنها برای تولید محصولات خود استفاده کنند. در واقع وجود گزینه پرداخت آتی، کمک بسیار بزرگی به استارتاپ‌ها در مجموعه علی بابا کرده است.

خرید عمده

اگر دنبال خرید عمده محصولات از یک فروشگاه اینترنتی هستید مطمئن باشید گزینه‌ای بهتر از علی بابا پیدا نخواهید کرد. با خرید عمده محصولات از این فروشگاه تخفیف‌های بسیار خوبی خواهید گرفت و هزینه کلی شما کاهش پیدا خواهد کرد. خرید از علی بابا کمک کرده تا بسیاری از تولید کنندگان و خرده فروشان بتوانند در هزینه‌های خودشان صرفه‌جویی داشته باشند. البته اگر می‌خواهید محصولات علی بابا را به صورت عمده بخرید باید روی اطلاعات کالا حساسیت زیادی داشته باشید و هر محصولی را به راحتی خریداری نکنید. حتماً منبع اقلام ارسالی را بررسی کنید تا در دام کلاهبرداران موجود در این فروشگاه نیفتید.

بهتر است اگر تجریه کافی در این زمینه ندارید با کارشناسان بازرگانی الین (elintradeco.com) که از قدیمی ترین شرکتها در زمینه واردات کالا از چین فعالی می کنند مشاوره کنید.

خرید از علی بابا

آموزش خرید از سایت علی بابا چین

برای اینکه از فروشگاه علی بابا محصولات مورد نیاز خودتان را تامین کنید ابتدا باید اموزش خرید از سایت علی بابا چین را پشت سر بگذارید. در ادامه سعی می‌کنیم نکات آموزشی خوبی را در مورد خرید محصولات از سایت علی بابا خدمت شما بیان نماییم تا این فرایند را با موفقیت تمام کنید. 

افتتاح حساب در علی بابا

اولین کاری که برای خرید محصول از علی بابا باید انجام دهید، ثبت نام در سایت علی بابا چین است. تا زمانی که این کار را انجام ندهید نمی‌توانید محصولات این سایت را خریداری کنید. برای افتتاح حساب در سایت علی بابا باید مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • در اولین گام به صفحه لاگین بروید و روی گزینه Join Freeکلیک کنید. با این کار وارد صفحه دیگری می‌گردید که در آن باید آدرس ایمیلتان را وارد کرده و تیک موافقت را بزنید. پس از زدن تیک موافقت گزینه Next را پیدا کرده و روی آن کلیک نمایید. 
  • یک ایمیل تایید به آدرس ایمیلی که ثبت کرده‌اید ارسال می‌شود. باید آن را باز کرده و روی لینکی که برای شما ارسال شده است کلیک کنید.پس از وریفای شدن ایمیلتان باید تمامی اطلاعاتی که علی بابا می‌خواهد را تکمیل کرده و برای خودتان رمز عبور انتخاب نمایید. دقت داشته باشید که در بخش اسم شرکت می‌توانید نام خودتان را درج نمایید.
  • در صورتی که می‌خواهید از طریق اپلیکیشن علی بابا ثبت نام خودتان را انجام دهید ابتدا باید برنامه این فروشگاه را روی تلفن همراهتان نصب کنید. سپس باید روی گزینه ثبت نام کلیک کنید و اطلاعات مورد نیاز را وارد نمایید.

فروشنده را پیدا کنید

شاید تا به حال خرید آنلاین از فروشگاه‌های دیگری را تجربه کرده باشید اما باید بدانید که فرایند خرید در علی بابا کاملاً متفاوت است. شما ابتدا باید با یک فروشنده ارتباط بگیرید و از او درخواست تولید محصول یا خریداری یک محصول آماده را داشته باشید. معمولاً ۱۵ روز پس از ثبت سفارش شما محصول آماده حمل می‌شود و ارسال می‌گردد. در انتخاب فروشنده برای خرید یک کالا حساسیت زیادی داشته باشید و به طور دقیق او را ارزیابی نمایید. البته طبیعتاً در خرید اول شما فروشنده خاصی را نمی‌شناسید.

در این شرایط باید محصول مورد نظرتان را جستجو کنید و بر اساس آن بهترین فروشنده‌ها را انتخاب نمایید. شما می‌توانید با ارسال پیام ارتباط خودتان با فروشندگان را آغاز کنید و از آنها در مورد محصولاتشان سوالات مد نظرتان را بپرسید. همچنین به این نکته دقت داشته باشید که از طریق نشان‌های موجود در علی بابا می‌توانید اعتبار فروشنده‌ها را هم تشخیص دهید.

ثبت سفارش

در گام بعدی برای واردات از چین علی بابا باید سفارش خودتان را ثبت نمایید. پس از اینکه سفارش را ثبت کردید بهتر است نسبت به حفاظت از آن هم اقدام کنید. برای حفاظت از سفارشات خودتان لازم است آیکون تضمین مبادله را پیدا کنید. حفاظت از معامله کمک می‌کند تا نسبت به کیفیت محصول، ارسال به موقع آن، امنیت و میانجی‌گری علی بابا برای حل اختلافات اطمینان داشته باشید. 

پرداخت

مرحله بعدی در اموزش خرید از علی بابا چین پرداخت هزینه محصول است. پس از اینکه با طرف مقابل در مورد خرید محصول توافق کردید معمولا باید یک مبلغ اولیه پرداخت کنید. بقیه مبلغ را زمانی پرداخت خواهید کرد که کالا ارسال شده باشد. روش‌های پرداخت متنوعی در علی بابا وجود دارد که می‌توانید از آنها بهره ببرید. از جمله این روش‌ها می‌توانیم به کارت اعتباری، پرداخت بانکی، وسترن یونیون و Boleto اشاره کنیم. 

ارسال کالا

در نهایت پس از اینکه مراحل خرید از فروشگاه اینترنتی علی بابا چین را پشت سر گذاشتید محصول برایتان ارسال می‌گردد. شما می‌توانید از شرکت‌های حمل و نقلی که با علی بابا همکاری دارند جهت انتقال محصولات خودتان همکاری نمایید. علی بابا برای کشورهای مختلف این شرکت‌ها را پیشنهاد می‌کند و می‌توانید در وب سایت آن شرکت‌های مورد نظر را مشاهده نمایید.

آشنایی با روش‌های پرداخت در علی بابا

قبلاً در نحوه خرید از علی بابا چین اشاره کوتاهی به اهمیت پرداخت داشته‌ایم. اکنون می‌خواهیم کمی مفصل‌تر روش‌های مهم پرداخت در علی بابا را خدمت شما معرفی کنیم:

  • بانک:در انتقال بانکی ما مسیر پر خطری را برای واریز پیش پرداخت انتخاب کرده‌اید. اگر اولین بار است که با یک فروشنده معامله می‌کنید توصیه می‌کنیم سراغ این روش نروید چرا که بسیار خطرناک می‌باشد.
  • اعتبارنامه:این مسیر پرداخت در سایت علی بابا کمی پیچیده است اما نسبت به دیگر روش‌ها امن‌تر می‌باشد. اعتبارنامه را هم خریدار و هم فروشنده می‌توانند انتخاب کنند. برای سفارشات بزرگ توصیه می‌کنیم مبلغ اعتبارنامه بیشتر از ۲۰ هزار دلار نباشد.
  • وسترن یونیون:این روش پرداخت هم بسیار خطرناک است و توصیه می‌کنیم سراغ آن نروید. تنها زمانی می‌توانید از وسترن یونون بهره ببرید که نسبت به اعتبار فروشنده مطمئن بوده و به آن کاملاً اطمینان داشته باشید.
  • پی‌پال:تقریبا اکثر خریداران بین‌المللی علی بابا سراغ این روش می‌روند چرا که کاملاً قابل اطمینان است و هیچ خطری هم ندارد. البته در این روش باید مالیات‌های زیادی پرداخت کنید و پی پال برخی کشورها را مورد حمایت قرار نمی‌دهد.

 چگونه کالا مورد نظرمان را در سایت علی بابا پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن کالای مورد نظرتان در فروشگاه علی بابا چین باید نحوه جستجوی آن را یاد بگیرید. سایت علی بابا خرید از چین به سه روش می‌توانید جستجوی کالا را انجام دهید که آنها را خدمت شما معرفی می‌کنیم:

  1. کلمه کلیدی: در روش اول شما باید کلمه کلیدی مربوط به کالای مورد نظرتان را انتخاب کرده و آن را در کادر مورد نظر وارد نمایید. در قسمت جستجو می‌توانید فیلترهای مختلف را تنظیم کنید تا کالایی که متناسب با شرایط شما است سریعتر پیدا شود.
  2. تصویر:یکی از امکانات جذاب سایت علی بابا این است که شما می‌توانید جستجو را بر اساس تصویر محصولات انجام دهید. به این ترتیب اگر تصویر محصولی را در اختیار دارید می‌توانید روی آیکون دوربین در کادر جستجو کلیک کنید و تصویر را در آن بارگذاری نمایید. به این ترتیب می‌توانید از روی تصویر محصولات مورد نظر خودتان در سایت علی بابا را پیدا کنید.
  3. RFQ: روش سومی که برای خرید محصول در سایت علی بابا می‌توانید از آن کمک بگیرید RFQنام دارد. در این روش شما نیازهای خودتان را مشخص می‌کنید و سایت علی بابا بر اساس اطلاعاتی که در اختیار آن گذاشتید بهترین فروشنده‌ها را به شما پیشنهاد خواهد کرد.

چگونه از کیفیت کالاها در علی بابا مطمئن شویم؟

تا اینجا در مورد این صحبت کردیم که چگونه از سایت علی بابا چین خرید کنیم. اکنون می‌خواهیم در مورد کیفیت سنجی خرید کالا از چین نکاتی را خدمتتان بیان کنیم. طبیعتاً بررسی کیفیت کالاها در یک خرید آنلاین کار چالش برانگیزی خواهد بود. نمی‌توانید به صورت شخصی راهی چین شوید و برای خرید از سایت های چینی کالاهای آنها را مورد بازرسی قرار دهید. برای اینکه از کیفیت کالاها مطمئن شوید می‌توانید سراغ واسطه‌ها بروید و آنها را نماینده خود قرار دهید. با این حال اگر نظرات دیگر خریداران را مورد بررسی قرار دهید می‌توانید خرید از چین بدون واسطه را هم تجربه نمایید.

عوارض گمرکی خرید از علی بابا چگونه است؟

طبیعتاً برای خرید از علی بابا در ایران باید عوارض گمرکی محصولات را هم پرداخت کنید. تفاوتی بین خرید از علی بابا با دیگر فروشگاه‌های خارجی وجود ندارد و در هر حالت شما باید عوارض مشخصی پرداخت نمایید. معمولاً این عوارض بین ۳۰ تا ۳۵ درصد ارزش واقعی کالای شما را در بر می‌گیرد. تا زمانی که عوارض را پرداخت نکنید نمی‌توانید محصولات را از گمرک عبور دهید و آنها را راهی بازار داخلی نمایید.

به جز علی بابا کدام فروشگاه‌های دیگر چینی قابل اعتماد هستند؟

اگر دنبال خرید از چین هستید علاوه بر علی بابا می‌توانید سراغ دیگر سایت های خرید از چین هم بروید. در این مقاله سایتهای معتبر خرید آنلاین از چین معرفی شده است. پس از اینکه به طور کامل در مورد این سوال که چطور از علی بابا خرید کنیم صحبت کردیم اکنون لازم است برخی از دیگر فروشگاه‌های اینترنتی چین را خدمت شما معرفی نماییم:

  • علی اکسپرس: خرید از علی اکسپرس می‌تواند یکی از راهکارهای دیگر شما برای تامین محصولات از کشور چین باشد. علی اکسپرس یکی از بزرگترین سایت‌های خرید کشور چین است که قدمت ۱۴ ساله دارد. البته باید خدمتتان عرض کنیم که این فروشگاه زیر مجموعه شرکت علی بابا چین حسوب می‌شود.
  • تائوبائو: یکی دیگر از مشهورترین فروشگاه‌های آنلاین چین تائوبائو نام دارد. در این فروشگاه می‌توانید طیف وسیعی از محصولات را با قیمتی ایده‌آل خریداری نمایید. البته دقت داشته باشید که محصولات این فروشگاه به برخی از کشورها صادر نمی‌شوند.
  • DHgate:  این فروشگاه چینی هم برای خرید محصولات قابل اعتماد است. دی اچ گیت از سال ۲۰۱۴ فعالیت خود را آغاز کرده و طیف وسیعی از محصولات را تحت پوشش قرار می‌دهد.
  • بنگ گود:از جمله جذاب‌ترین فروشگاه‌های معتبر چینی که می‌توانید برای خرید سراغ آن بروید بنگ گود است. در این فروشگاه لوازم جانبی تلفن همراه، قطعات کامپیوتر و جواهرات به فروش می‌رسند.

واردات از کشور چین چقدر برای ما سود دارد؟

اینکه واردات از علی بابا یا دیگر فروشگاه‌های چینی چقدر برای شما سودآور باشد، بستگی به عملکرد خودتان دارد. اگر روش مناسبی را برای سفارش از علی بابا در پیش بگیرید و سراغ محصولاتی بروید که در بازار داخلی ما جذاب‌تر هستند قطعاً سود خوبی کسب خواهید کرد. ضمناً به این هم فکر کنید که با علی بابا خرید از چین هزینه بسیار پایینی دارد و سود خوبی می‌توانید از این معاملات به دست آورید. توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید وارد این مرحله از تجارت شوید حتماً در ابتدا با سرمایه کم وارد مرحله آزمون و خطا گردید و پس از کسب تجربه کافی سرمایه بیشتری را به بازار تزریق نمایید.

انتهای پیام/

برچسب ها: علی بابا خرید چین
ارسال نظر
هلدینگ شایسته